• Emelie1991

Bila i Florida tips och råd?!

Vi har boka en resa till florida orlando den 21 augusti och flyger hem 11 sept. Vi har hyrbiloch är två vuxna och ett barn på 4 år. Vi vill gärna bila runt och hinna med så mycket som möjligt. Innan vi bokade resan så ville vi hinna med new orleans och upp till nashville och tillbaka men inser nu att det hinner vi nog inte..

Vi är intresserade av att se och uppleva så mycket som möjligt. Men jag vill inte ha ett fullspeckat schema utan nån dag man bara kan gå och slappa på stranden eller på stan på. 

Dom ställena vi vill till hittills som vi har kollat upp är
    Everglades
    disneyworld
    key west
    miami beach

Sedan finns det ju huur mycket mer ställen som helst man vill besöka.
    men är det någon här som har erfarenhet och kan tipsa om bra och prisvärda ställen att besöka?? Några tips inför resan??
    bra shoppingställen, olika rutter att åka?! 

Ja ÖS PÅ bara med så mycket info som möjligt!
    Vi är inte intresserade av museum osv.
  • Svar på tråden Bila i Florida tips och råd?!
  • MamaPapa

I orlando finns två jättebra shopping outlets: "orlando premium outlets" - en i södra och en i norra delen av International Drive.

• Anneli 87

Sea World måste ni åka till! Var fantastiskt bra! Och universal studios var också bra!

Tycker ni annars har valt bra ställen att åka till :)

Vi bilade också och man ser ju så mycket på vägen till sina destinationer också :)

Vi bodde i både Miami och i Orlando.

Hoppas ni får en fantastiskt resa! :D

• Tow2Mater

Gor en dagstripp till Key West istället for att betala stort overpris for en hotellnatt där.

• Emelie1991

Sea world och universal har vi varit på i L.A så känner att vi inte behöver åka dit :) men frågan är om man hinner bila orlando - fourt lauderdale - miami - key west - everglades och upp för västkusten och tillbaka till orlando på 20 dagar utan att bli stressad? :)

• JPT
    Emelie1991 skrev 2014-01-26 18:24:14 följande:
    Sea world och universal har vi varit på i L.A så känner att vi inte behöver åka dit :) men frågan är om man hinner bila orlando - fourt lauderdale - miami - key west - everglades och upp för västkusten och tillbaka till orlando på 20 dagar utan att bli stressad? :)
    Det borde inte vara några problem över huvud taget. Vi var i Florida under 13 dagar och avverkade på Miami, Everglades, Key West, Clearwater Beach och Cocoa Beach utan några problem. 

Jag rekommenderar västkusten i Florida framför ostkusten - mycket finare stränder. Intressant med ett besök på Kennedy space center dock. Just när det gäller Miami var det ingen favoritstad för  vår del, även om jag gillar kombinationen av stränder och storstad. 
  • angii

Åk till krokodil parken de har där. Jätte bra om man har små barn med sig och det tar inte en hel dag att gå igenom. Inte lika dyrt som vanliga parkerna.

sea world är ett måste nästan så jävla maffigt att se alla dessa djur.

univesel studios är grymt bra men med en liten med så skulle jag satsa på Disney.

För att komma till havet så kan man åka till cocoa beach ca 1 timma från orlando.

Gillar man shopping så kan man räkna med att en dag går åt till Orlando premium outlet och även Florida Mall med alla märkes butiker.

Billigt att hyra bil och ännu billigar att tanka så billigt att man undrar va det är för fel på sverige.

• Emelie1991

Tack för alla tips, vi ska försöka hinna med så mycket som möjligt. Men hur ser det ut med hotell/motell längs vägen? Vi är inte så kräsna och behöver inte lägga pengar på dyra hotellnätter. Några tips på mysiga motell? Gärna längs kusten då vi förmodligen åker runtlängs kusten. Ursäkta min stavning osv, skriver från mobilen :)

• Dixie

I Miami är ofta hotellen ganska dyra, men om ni har bil kan ni ju titta på hotell en liten bit därifrån - vi bodde på ett Marriott i Fort Lauderdale som var bra och låg precis vid stranden. Vi brukar boka genom hotels.com

• Disneymia

Florida är fantastiskt! 
    Walt Disney World är stort, det är världens största turistområde med över 52 miljoner besökare per år. Det finns 4 olika parker, var och en med just sin specialitet. Med en 4-åring är nog Magic Kingdom ett måste. I Fantasyland finns hur mycket som helst som passar och de har precis byggt ett stort område där: Storybook Circus. Om djur är intressanta finns det mycket att se och göra på Animal Kingdom, Kilimanjaro Safari är min stora favorit, men det finns mer här än vad många tror. EPCOT är vår favoritpark, men den är kanske den som passar yngre barn minst, det beror helt på vad ni vill få ut av er vistelse, även om jag är säker på att The Sea with Nemo and Friens hade varit populärt. Hollywood Studios har däremot mycket för både små och stora. Vill du veta mer om just Walt Disney World, så kontakta mig gärna här eller på min blogg, www.nattstad.se/disneysemester 

Har ni redan varit på Universal Studios, så kan ni hoppa över det. Island of Adventure har mest attraktioner för äldre barn och Universal parken kommer att vara fylld av människor eftersom de ska öppna den nya delen av Harry Potter området. 

Jag vet att du blivit rekommenderad Krokodilparken, Gator Park, men själva avskyr vi den. Den känns nergången och djuren verkar inte ha det bra. 

Vi gillar verkligen Cocoa Beach, som ligger ute vid Rymdkusten. Vi bodde senast på Holiday Inn Express, standarden var ungefär som Scandic ochotroligt nog ingick frukost, vilket inte är vanligt i USA. Här finns både dyra och billiga hotell ett stenkast ifrån stranden. Du är ca 1,5h från centrala Orlando (och alla parker) och du har nära till ett naturområde: Merrit Island som har mycket att titta på bl.a. Manatees (sjöko) i sin naturliga miljö. Missa inte Kennedy Space Center som är mycket intressantare än vad man tror. 

Key West var inte vår favorit. Visst var solnedgången vacker, och det var en skön avslappnad atmosfär här, men förutom ett mycket intressant museum blev vi uttråkade snabbt. Hur många turistfällor till affärer kan man gå i? 

Ocala, norr om Orlando har en fantastisk attraktion: Silver Springs, ett naturområde med djurliv och badmöjligheter. Hit kommer vi gärna tillbaka. Det var här som de gamla Tarzan-filmerna spelades in och även Monstret i den svarta lagunen. Men ,tänk på att i dessa mindre städer behöver man vara lite mer noggrann i val av hotell. Vi tog ett motell och fick vägglöss (bedbugs) på köpet!!! Efter diskussioner via mail när vi kom hem fick vi pengarna tillbaka, men det var på check och kostade oss 800kr att lösa in. 

Vill du ha fler tips, så hör gärna av dig! 

Svar på tråden Bila i Florida tips och råd?!