• Anonym (Ger upp)

Ger snart upp och skaffar en älskarinna!

Är "lyckligt" gift sedan 5 år, vi har varit ihop i 10 år, två barn, hus och hela kittet. Har ett jävligt konstigt sexliv. När vi väl har sex är det riktigt bra. Hon kommer alltid och jag är jävligt attraherad av henne. Gillar en mullig kvinna med lite att ta på!

Dock så har vi sex allt mer och mer sällan, och hon har slutat att ta initiativ helt nu. Jag försöker på alla vis, både genom att städa mer och vara ännu mer behjälplig i hushållet än vanligt, skickar spännande sms, smeker, kramar, pussar, försöker värma upp på alla sätt och vis - helt utan resultat.

Hon skyller på att hon har "sprickor" på blygdläpparna som gör att det gör ont och därför vill hon inte. Har googlat det för fullt och troligtvis tyder det på någon form av svamp som Pevaryl kan avhjälpa. Till saken hör att jag köpte hem Pevaryl - för typ ett halvår sedan. Det ligger i badrumsskåpet, men hon använder inte det bara! När jag propsar på att hon ska ta en dos suckar hon bara och lämnar ämnet.

I går var hon ute och festade med tjejkompisar och skickade massa sms som "Åh vad jag längtar efter dig och din kropp, fan vad vi ska knulla när jag kommer hem" etc... hela kvällen. Jag var sjukt taggad bara för att mötas av en dyngrak käring som staplar i säng och slocknar som ett ljus.

Idag har jag städat hela hemmet, lagat mat etc, smekt och pussat henne, varit jävligt gulli-gullig. Lade båda ungarna, och när jag nattade den ena skickade jag sms om hur kåt jag var och längtade efter att få slicka henne n shit. Kommer ut, sitter hon med mobilen och facebookar. Smeker henne och stryker henne över hela kroppen. Till sist säger hon "Kan vi inte göra något annat? Kolla TV eller så?".

Försöker då - liksom så många gånger tidigare - ha en allvarlig konversation om vårt sexliv och vad som är fel. Jag fattar inte hur det kan vara ointressant för henne när hon får utdelning varje gång. Hon har inget bra att komma med de få gånger det ens blivit en diskussion om det. Kör något skit som hon hört på TV om att hon inte är nöjd med sin kropp - något jag inte köper, för jag berömmer henne för den DAGLIGEN. I alla fall. Försöker prata med henne nu då för en stund sedan, men hon bara slår på TVn och grejar med mobilen.

"SKIT I ATT DISKUTERA DET DÅ!" vrålade jag och stormade ner till kontoret i källaren och här sitter jag nu och känner mig oattraktiv och värdelös. Och känner bara att jag ger fan i mig upp nu och överväger seriöst att skaffa någon vid sidan om. Vill inte lämna min fru och det vi har men jag har en sexdrift som hon verkligen inte besvarar - vad mer kan jag göra?

Någon som varit i samma situation? Råd, tips, idéer, förslag?

• Svar på tråden Ger snart upp och skaffar en älskarinna!
  • Anonym (Sara)

Det låter onekligen orättvist mot dig men det finns alltid två sidor av storyn. Jag tycker du ska berätta för henne det du berättar för oss och se vad hon svarar. Även om du tycker att du har varit tydlig och visat vad du vill är det inte säkert hon har uppfattat det likadant

• Drömtjejen

Fem år gifta. Hur gamla är era barn? Småbarnsåren är fruktansvärt pressande för er båda, men ni måste börja snacka med varandra. Du kanske pressar henne med alla sex-sms mm. Ni borde åka bort själva och ta hand om er. Åk på spa eller lämna bort barnen. Kräv inte sex. Uppvakta. Och du... En Karl som hjälper till hemma är inget bra, en Karl som delar jobbet hemma jämställt är guld värd.lycka till

• andersflanders
    Anonym (Sara) skrev 2014-01-26 20:40:05 följande:
    Det låter onekligen orättvist mot dig men det finns alltid två sidor av storyn. Jag tycker du ska berätta för henne det du berättar för oss och se vad hon svarar. Även om du tycker att du har varit tydlig och visat vad du vill är det inte säkert hon har uppfattat det likadant
    Är det frågan om det omvända, så heter det ofta:
    - onekligen orättvist mot dig!
    Inte...det låter...

Eller:
    ......mot dig, MEN......det finns alltid två sidor av storyn, osv osv..

• andersflanders
    Drömtjejen skrev 2014-01-26 20:54:37 följande:
    Fem år gifta. Hur gamla är era barn? Småbarnsåren är fruktansvärt pressande för er båda, men ni måste börja snacka med varandra. Du kanske pressar henne med alla sex-sms mm. Ni borde åka bort själva och ta hand om er. Åk på spa eller lämna bort barnen. Kräv inte sex. Uppvakta. Och du... En Karl som hjälper till hemma är inget bra, en Karl som delar jobbet hemma jämställt är guld värd.lycka till
    Ännu mer behjälplig i hushållet än vanligt, kan även betyda att 50% är det vanliga.

Du kanske pressar honom - hade det aldrig hetat om det hade varit tvärtom.
    Här är ett kräk som inte uppskattar sin kvinna - hade det hetat.
  • Anonym (Filippa)

Vad tråkigt. Tycker faktiskt det är himla taskigt att skicka en massa eggande sms på fyllan och sedan låtsas som om ingenting hänt. Nu vet jag förstås inte något annat än din version, men att du är uppgiven är inte så konstigt. Konstigt är det väl också att hon inte ville handla svampen...? Hon tycks hitta saker att skylla på.

• Bellis88

Bind fast henne på en stol och ta ifrån henne mobil och fjärrkontroll till tvn och tvinga henne att prata om det. Jaja man ska inte pressa någon när det handlar om sex men man kan inte gå runt och må dåligt för resten av livet för någon annan skull heller och känna konstant saknad efter något. Jag menar om hon verkligen bryr sig om dig måste ju hon kunna förmå sig själv att prata om det i alla fall.

• Anonym (c)

pevaryl ska bara användas om det verkligen är svamp. Sprickor kan vara just sprickor och då ska man INTE ha på svampmedel, kan snarare skapa nya problem.

sen i övrigt förstår jag att ni har det jobbigt. Har ni varit i terapi tillsammans? Det kan vara alldeles sant att hon har dålig självkänsla när det gäller kroppen. Det behöver inte ha ett dugg med vad du säger till henne att göra. Men det kan också vara så att hon mentalt "bestämt" att hon inte vill ha sex, kanske vant sig av eftersom ni inte har så ofta...inte helt bra förstås men vill hon inte ändra på saken så blir det svårt. man behöver vara två om saken. 
    Prova att fråga om terapi, eller om det är kalla handen..fråga om hon inte vill rädda ert förhållande.

• Anonym (svårt)

kan ju faktiskt vara så som hon säger, att hon inte trivs med sin kropp. Och det har ju inget att göra med hur du tycker att hennes kropp är. Att hon sen skickar sex-sms på fyllan tycker jag låter som att då släpper hon på sina hämningar och då kommer lusten tillbaka. Det är svårt för dig att göra så mkt åt det. Men jag tror att hon tycker att det är jobbigt med pressen om att vilja ha sex, det behövs inte så mkt för att bli sex-stressad. De perioder vi haft då jag själv lidit av dåligt självförtroende (eller "kroppsförtroende") så har det funkat bäst om man kan få till det direkt på morgonen. Helst innan man tar sig upp ur sängen, då har jag inte hunnit känna pressen och förväntan på att det ska bli sex.

Hur som helst så tycker jag att du ska försöka prata om det med henne någon gång. Om hon inte vill prata om det blir det svårare. Kanske att det är läge att backa lite på sexfronten. Fortsätt att kramas och pussas men ta aldrig några vidare steg mot sex. Det kan vara jobbigt för dig, det kan ta lång tid, men det kan ju vara så att om hon inte känner en press på sig om att måsta ha sex så fort du rör i henne kanske det lossnar för henne och hon tar initiativet till sex.

Ge inte upp och skaffa en älskarinna!

Lycka till!

• Anonym (men)

Men hur sällan har ni sex då? Det är ju inte meningen att din fru ska ställa upp närhelst du har lust utan du får komplettera med onani också.

• Anonym (?)
    andersflanders skrev 2014-01-26 21:07:15 följande:
    Ännu mer behjälplig i hushållet än vanligt, kan även betyda att 50% är det vanliga.

Du kanske pressar honom - hade det aldrig hetat om det hade varit tvärtom.
    Här är ett kräk som inte uppskattar sin kvinna - hade det hetat.
    Men det var värst vad bitter man var då.

Här är ett kräk som inte uppskattar sin man. Nöjd så?
Svar på tråden Ger snart upp och skaffar en älskarinna!