• Anonym (?)

ovanligt?

Min son 15 månader går inte??
    Går efter möbler men knappt det..??
    Lärde sig sitta först när han var nästan 9 mån & barnmorska säger att alla barn är olika & utvecklas olika fort. Men hallooooo Så här sent?? Ovanligt?

• Svar på tråden ovanligt?
  • Anonym (12)

Skriv i barnforumet så får du säkert svar....

• Anonym (xxx)

Min grabb gick först när han var 15 månader. Hans syster när hon var ett år. Det är så olika. Kanske han är tidigare på annat som tar upp energi?

• Anonym (?)

Barnforumet fick jag inte vara anonym.

& ja jag vet ingen annan som har ett barn som är så sen som mitt......

• Fjäril Vingad

Min son gick först vid 18 månader.
    Alla barn är olika! Om din son ändå går längs med möbler så är det inget fysiskt hinder, han är bara inte redo än. Det kommer ska du se!

• Anonym (xxx)
    Anonym (?) skrev 2014-01-27 13:54:32 följande:
    Barnforumet fick jag inte vara anonym.

& ja jag vet ingen annan som har ett barn som är så sen som mitt......
    Pojkar är ibland lite senare. Min grabb var tidig i språket. Han sa inte ett ord förrän vid tre års ålder. Men när han väl började prata så hade han ett enormt ordförråd. Så han lade sin energi på det istället för att lära sig gå:)
  • Anonym (?)
    JoJs mamma skrev 2014-01-27 13:56:27 följande:
    Min son gick först vid 18 månader.
    Alla barn är olika! Om din son ändå går längs med möbler så är det inget fysiskt hinder, han är bara inte redo än. Det kommer ska du se!
    Tack! Precis vad jag ville höra! Skrattande
  • Anonym (?)
    Anonym (xxx) skrev 2014-01-27 13:57:16 följande:
    Pojkar är ibland lite senare. Min grabb var tidig i språket. Han sa inte ett ord förrän vid tre års ålder. Men när han väl började prata så hade han ett enormt ordförråd. Så han lade sin energi på det istället för att lära sig gå:)
  • Anonym (?)

Nu känner jag mig lite lugnare att det finns fler utan att det är konstigt :)

• Fjäril Vingad
    Anonym (?) skrev 2014-01-27 13:57:52 följande:
    Tack! Precis vad jag ville höra! Skrattande
    Jag hade också jätteångest då när det begav sig, för det kändes som att alla andras barn gick redan kring ett års ålder. Min son satt inte ordentligt förrän vid 8 månader, hasade sig fram på rumpan från 11 månader... Det gick ifs med en jäkla fart!

Men rätt som det är så släppte det, och sen dess springer han sig igenom livet känns det som. Nu är han snart 12 och det är då inga problem med gåendet, han hoppar och studsar för det mesta, haha.

(Fick en dotter senare, och hon gick vid ett års ålder).
  • ApanApansson

Det är inte sent, ta det lite lugnt och oroa dig inte så mycket.
    Det är helt normalt att gå mellan ca 10-17 månader, det kommer!

• Anonym (?)

Tur familjeliv finns & att ni finns & besvarar detta!
    Annars hade jag fortfarande suttit & oroat mig Flört
    Jag har som sagt många många vänner med barn som är äldre & barn i samma ålder men inget av deras barn har varit el är lika sen som min son.

• Fosfor

Jag och min bror gick när vi var runt 16 månader. Överlag var vi på den senare skalan motoriskt. För vår mamma var detta så traumatiskt att hon skrivit om historien helt och numera påminner hon gärna om att vi minsann båda sprang och klättrade när vi var sisådär 10 månader. Max. Har dock både gamla bvcjournaler och smalfilmer som bevis för att hon blåljuger om detta.

Låt dig inte stressas av vad ser omkring dig. Av okänd anledning ses det som någon form av misslyckande att ha barn som inte är atleter när de är kring året. Det är det inte.

Svar på tråden ovanligt?