Hej  hoppas detta är rätt ställe skriva !

Har startat en blogg

Iden till denna blogg  är att  visar upp våra kroppar med alla dess olikheter just för att visa på att vi ser olika ut. Drömmen är att jag tillsammans med er skapar en blogg för alla  som deppar över bristningar på magen eller fula ärr efter kejsarsnitt eller som tycker dom är för tjocka eller för smala eller har andra brister på kroppen och vissa på att alla är vackra på sitt sätt trots sina brister och jag vill visa ignom att folk delar sina bilder att man inte ska känna sig ensam utan det finns fler där ute som känner lika dant.

En annan blogg som handlar om kroppars olikheter är Julia Skotts projekt Kroppsbilder, som visar upp människors kroppar. Tyvärr ligger projektet på is sedan den 29 maj 2012 på grund av tidsbrist och vissa andra omständigheter. Därför tänkte jag ta över stafettpinnen  där hon en gång slutade med denna bloggen och fortsätta den kamp som Julia en gång slogs för och visa förståelsen för hur kroppen ter sig med naturens gång.

Bloggen startade som blogg för dom som varit gravida där av namnet  men efter ett tag insåg jag att det var fler som frågat om dom fick vara med fast dom inte varit gravida så jag beslutade jag mig för att göra så att alla som vill får gärna vara med och delta i detta projekt.

Självklart så hjälper jag till att censurera bilderna du skickar in om så önskas  i bloggen " Om du t.ex.  har nån tatuering eller kroppsdel "  på bilden som du skickat in som du vill att jag ska censurera så är det bara skriva med det i medelandet du skickar tillsammans med bilderna du skickat med.

Jag anser också att säkerhet är A och O därför (Raderas  mailen som skickats till mig efter dom publicerats på bloggen efter överkomelse ) detta görs  av säkerhetsskäll så att inga bilder ska kunna hamna i orätta händer.

OM NI VIILL DELTA (vilket jag hoppas) eller bara är nyfikna så hittar ni min blogg här:

http://gravidkropp.blogg.se/

Hoppas många ska bli intresserade delta och  sprida vidare budskapet som min blogg och förmedla vidare bloggen via era bloggar och delningar på socialamedier som Facebook/Twitter för tillsammans kan vi visa att alla kroppar duger oavsett hur dom ser ut..

Kram Josefin "Jossan"