• Zeldis

    Är det bara jag som stör mig på för höga hållplatsutrop i vg-regionen?

    Sedan i somras ropas varje hållplats ut under bussturen, vilket jag tycker görs med en onödigt hög volym.  Så jag är nyfiken på om det är fler som stör sig och framför allt om det är några fler som har klagat.
    Det handlar alltså inte om utropens vara eller icke vara. Jag tycker att det är en bra idé att ha dem, men just nu är volymen helt orimligt hög, i alla fall på den linje jag åker med.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det bara jag som stör mig på för höga hållplatsutrop i vg-regionen?
  • IsDimma

    Jag hör dom ibland i lägenheten. Men så bor vi med busshållplatsen precis bredvid. Det ät enda gången jag tänker på det. Väl på busshållplatsen har jag en bok i örat och hör inte utropen alls

  • Zeldis
    IsDimma skrev 2014-01-27 19:07:14 följande:
    Jag hör dom ibland i lägenheten. Men så bor vi med busshållplatsen precis bredvid. Det ät enda gången jag tänker på det. Väl på busshållplatsen har jag en bok i örat och hör inte utropen alls
    Ok, jag tänkte på utropen inne i bussen, men det är klart att de yttre också kan vara störande.
  • IsDimma

    Där tycker jag det är väldigt olika. Vissa gånger inga utrop alls (vördelöst). Vissa gånger jättehögt men säger man till chauffören sänker dom det. Men oftast lagom högt. Jag åker framförallt linje 17.

Svar på tråden Är det bara jag som stör mig på för höga hållplatsutrop i vg-regionen?