• Anonym (TS)

Öm knöl i fingret?

Jag upptäckte precis att jag har en liten knöl på undersidan av fingret, vid leden längst ner mot handen, om ni förstår var jag menar. Den syns inte men känns väl om man känner på fingret. Det ömmar när man trycker på den. Den är hård och det känns inte som att den går att flytta på, utan mer som om den tillhörde skelettet. Någon som haft något liknande och vet vad det är?   

• Svar på tråden Öm knöl i fingret?
  • Anonym (TS)

Tack, jag googlade lite och det låter som att det skulle kunna vara det. Det verkar ju inte heller vara något farligt så det är ju skönt hehe. 

• mellimalli

Jag hade en sån i flera år när jag var yngre. Störde mig asmycket på den för den gjorde ont och ömmade när man tog på den. Det var troligtvis en senknut. Var som en kula precis där du har din.. var på ringfingret längs ner mot handen på insidan..

Hade den som sagt i flera år innan jag en dag råkade slå emot handen mot något PANG! rakt på knuten.. gjorde svinont!  så var den borta.. den kom aldrig tillbaka. Testa att smälla till handen mot något? ;) Gör ont men den försvinner. Iaf min.Skrattande

• mellimalli
    mellimalli skrev 2014-01-28 12:17:08 följande:
    Jag hade en sån i flera år när jag var yngre. Störde mig asmycket på den för den gjorde ont och ömmade när man tog på den. Det var troligtvis en senknut. Var som en kula precis där du har din.. var på ringfingret längs ner mot handen på insidan..

Hade den som sagt i flera år innan jag en dag råkade slå emot handen mot något PANG! rakt på knuten.. gjorde svinont!  så var den borta.. den kom aldrig tillbaka. Testa att smälla till handen mot något? ;) Gör ont men den försvinner. Iaf min.Skrattande
    Det gjorde iaf min*
  • anonym000

Lite sent nu kanske, men har du fått någon förklaring på vad det är? Jag håller på att googlar då jag nyss har upptäckt en exakt likadan knöl på mitt lillfinger, precis där handflatan och fingret möts. Stenhård är den (som skelett), och liten. Den syns inte utan känns bara.

Svar på tråden Öm knöl i fingret?