• impahlee

Sömnhjälp

Hej! Behöver sömn tips till min son 7mån. Han vaknar fortf varje till varannan timme hela nätterna för amning.
    Somnar 19,30. Klockan 02 börjar han tycka det är morgon och strula och vid 05 är det omöjligt att få honom somna om.
    På dagarna sover han 2-3ggr a' 20min.
    Han vägrar all mat/ersättning/gröt/välling har försökt ge gröt för att mätta på kvällen.
    Börjar bli rätt trött här hemma nu :(

• Svar på tråden Sömnhjälp
  • benedikten

Jag hade kämpat med att få i honom ersättning/mat. Låter som amningen inte räcker och att bröstet fungerar som napp. Ersättningen funkade för mig i alla fall

• Lena

Låt pappan iaf ta en natt varje helg och då ge ersättning så du får sova.

• impahlee

Han vägrar ersättning. Provat 3 olika sorter sen han var 1mån i hopp om att jag skulle få sova en natt. Han total vägrar. Går hellre utan mat 12-13 timmar än att äta det. Bvc sa att jag skulle vägra honom bröstet tillslut skulle han ta flaskan. Icke. ..

• Lena
    impahlee skrev 2014-01-28 07:53:27 följande:
    Han vägrar ersättning. Provat 3 olika sorter sen han var 1mån i hopp om att jag skulle få sova en natt. Han total vägrar. Går hellre utan mat 12-13 timmar än att äta det. Bvc sa att jag skulle vägra honom bröstet tillslut skulle han ta flaskan. Icke. ..
    Vägrar han även om pappan ger och du inte är i närheten? Mina barn ville inte heller äta flaska om jag matade men det gick bra om pappan gjorde det och jag var i ett annat rum.
  • Jodi

Funkar det att ge bröstmjölk i flaska? Bra att veta om det är flaskan eller smaken på ersättningen som är problemet.

• impahlee

Flaska med bröstmjölk funkar nu! Om den e nypumpad. Stått i kyl/frys funkar ej. Haga knepig liten skrutt. Tog fram till förra v innan han tog flaska m bröstmjölk också, men då äntligen efter ca 5dagar/v i 6mån övning :)

• impahlee

Med pappan tar han inte ens bröstmjölk i flaska. Fast vi kanske har gett upp för fort och jag tagit över iofs.

• lantisen02

Oj, låter inte kul, men jag skulle truga med maten, gröten på kvällen eller välling, pappan kanske får försöka mer. Vår kille är nu 8 mån, när han var 7 mån märkte jag oxå att han var mer hungrig på natten. Vi började introducera välling innan natten, och peppar peppar nu sover han hela nätter( gnäller till ibland). Pröva olika sorter av gröt och mat(de kanske ni gjort) jag började med banangröten till vår son, god men han blev iof hård i magen, gick över till mild havregröt och det går fint. Hoppas de blir bättre, vet hur jobbigt de är med sömnbrist.

• Lena

Jag lät pappan ta 8h oavsett, jag var tvungen att sova.

Svar på tråden Sömnhjälp