Flytta till Stortorp/Trångsund i Stockholm? Flytta till Huddinge eller Tyresö kommuner?
Hej
Vår familj bor sedan länge trångt i Årsta och har i 2½ års tid letat hus i södra Stockholms kommun, mest Älvsjö och Sköndal. Det verkar dock helt kört för oss att hitta ett hus som är prisvärt. Man får inte så mycket för pengarna. Därför funderar vi på att söka oss till Huddinge eller Tyresö kommuner. Vårt förstahandsval är nog i så fall Stortorp/Trångsund, inget lågprisområde direkt, men i alla fall billigare än Älvsjö där minsta hus går för 5 miljoner.
Jag undrar därför om det finns några på FL som bor i hus/radhus i Stortorp/Trångsund? Trivs ni? Barnomsorg? Kan man promenera till tunnelbanan i Farsta (jag brukar gå 1timme och 10 minuter varje morgon och vill gärna ha en morgonpromenad). Hur funkar pendeln? Är det ofta krångel?
Så undrar jag om det finns någon här som bor i hus/radhus i Tyresö och i de andra delarna av Huddinge och som kan dela med sig av hur barnomsorg/skolor är och hur pendlingen till Sthlm city funkar.
Stort tack på förhand!