• Anonym (LoveSex)

Har ni bra sex med er make/fru eller är vi unika?

Jag bara måste fråga något som jag och min man har diskuterat så många gånger. Detta riktar sig främst till er som varit tillsammans ett tag, i början har de flesta sex oftare och det är kanske bättre i början?

Hur som helst. Har ni bra sex med er partner? Har ni ofta sex? Har ni ett intressant och givande sexliv?

Det är som så nämligen, att jag och min man har varit tillsammans i 10 år, gifta i 6 och vi har 2 gemensamma barn samt min man har 2 barn sedan innan som bor här varannan vecka.

Vi har sex nästan varje dag. Vi har ett fantastiskt sexliv, och älskar att utforska varandras kroppar och lustar.

Visst kan det gå några dagar mellan sexet ibland av olika anledningar så som arbete, mens, besök som hindrar eller liknande, men det är sällan.

Men om vi inte haft sex på 2-3 dagar så pratar vi om sex med varandra hela tiden och berättar hur mycket vi vill ha  varandra.

När jag har mens så är jag inte så väldigt sugen på just samlag på "basic" vis, men min lust är där minst lika starkt. Då brukar jag suga av honom, runka honom eller så onanerar vi tillsammans. Det finns så många sätt att ha sex på ju!

Jag älskar att förföra min man. Jag kan mycket väl klä på mig riktigt porriga underkläder och fixa till håret och sätta på höga klackar en "vanlig" onsdag medan han lägger barnen. 
    Så när han kommer ner efter att dom har somnat, så har jag hällt upp lite vin och sitter och smeker mig i soffan.

Eller så tänder jag ljus och sitter naken med massageolja i handen för att ge honom en erotisk massage.

Han kan komma bakifrån när jag lagar mat, och säga hur kåt han är på mig, och redan där påbörjas förspelet för kvällen. Eller kanske en snabbis någonstans i huset, beroende vem som är hemma för tillfället.

Vi kan väcka varandra mitt i nätterna genom att börja kåta upp den andra, vi skickar sexiga sms till varandra under dagen och vi gör saker för varandra som vi vet att den andra gillar.

Om min man duschar så kan jag smyga in till honom och suga av honom. Jag älskar det!
    Att ha det där sprudlande sexlivet som förenar oss och gör oss till ett. 

Men när jag pratar med mina väninnor, så är det inte många av dom som har det som vi. Och om sex kommer på tal med våra manliga vänner så känns det som om dom är glada om deras fru "släpper till".

Jag har så många gånger hört kvinnor som säger att dom liksom "ställer upp" för sina män. Och män som tjatar sig till ett ligg.

Visst har jag vänner och bekanta med stor sexdrift också så klart, men dessa känns som en minoritet.

Nu är det inte så att jag och min man bara pratar sex sex sex hela dagarna, som det kanske verkar i denna text.

Vi har ju våra tjafs om ekonomi, städning osv osv, som de flesta kan ha ibland.

Jag kan vara trött, han kan vara trött, vi kan vara irriterade och stressade över saker och ting. Självklart.

Men både jag och min man ser sex som ett tillfälle att kunna njuta i all den vardagliga tristessen.

Om jag kommer hem från jobbet, det har varit mycket att göra och påfrestande möten. Ja, då bara längtar jag efter att få min mans kropp.
    Jag längtar efter att få orgasm efter orgasm med honom, och få slappna av.

Även variationen på sexlivet tycker vi är viktig. Vi kan ha det mysigt och sexigt i missionären ena dagen, då vi kysser varandra och njuter av att vara nära, nära.

Nästa gång tar han mig hårt bakifrån och jag njuter av att bli påsatt! Han sprutar mig i munnen och jag känner mig i underläge.
    Nästa gång igen kan jag vara den mer dominanta. Jag kan sitta framför honom och onanera samtidigt som han inte får komma. Jag vill bara teasa honom, och visa honom hur skönt jag har det..;) Eller så är det jag som bestämmer hur han ska göra, vad han får göra och hur det ska kännas för mig....;) Det kan vara mjukt och det kan vara hårt...

Ja, vi har det bra helt enkelt. Riktigt bra. Utifrån vad vi gillar och vill.

Men har ni det så i era äktenskap/förhållande? Om ja, varför tror du att ni kan hålla igång "glöden" så som ni gör? 

Om inte, varför har ni inte det tror du? Vad skulle du vilja vore annorlunda?

Nu menar inte jag att så som vi har det, är någon mall för hur ett bra sexliv ska se ut! Nej, absolut inte!

Men för oss så är detta bra, för oss så är detta något som får vårt äktenskap att spira. Alla är vi olika, och vill ha olika saker. 

Jag har tur som har en man med lika stor sexdrift som jag har, och detta är hur vi vill ha det. 

Men är ni på samma plan som er partner? Har ni bra sex? Hur hade du velat ha det? Vill du ha mer, mindre?

Jag är med handen på hjärtat uppriktigt intresserad av hur andra kvinnor och män har det i sina förhållande.

Min man tror att många är missnöjda med sina sexliv. Jag tror, eller hoppas kanske snarare, att folk inte är det:))

En till fråga, är din nuvarande partner den som du haft bäst sex med? Kan du liksom uppriktigt säga att han/hon är den "bästa" som du varit med?

Visst är det så att en person kan tycka att "Nisse" är dålig, medan en annan kan tycka att "Nisse" är bäst i världen.

Men bortsett från det, vad tycker DU om din partner? Är han/hon den bästa du sexat loss med;)))

• Svar på tråden Har ni bra sex med er make/fru eller är vi unika?
  • Pappa46Sthlm

1. Grattis!
    2. Nej, så ser det inte alls ut för oss. Tyvärr.
    3. Jag är den som drivit vårt sexliv, men har nu gett upp.

• Anonym (jodu)

Jajje! Vi har ett bra sexliv enligt våra egna kriterier men vi sätter kanske inte sex så högt på prion som ni verkar göra... däremot är vi väldigt attraherade av varandra och vågar ta för oss!

Gifta sedan 6 år. Ihop sedan 9 år och 3 barn.

• Anonym (Frugan)

Ja lite så har vi det också, bara inte så ofta
    Varierar från 2ggr/v till nån gång/mån men när vi har sex så är det riktigt bra och liknar det du beskriver.
    Varit ihop i snart 19 år! och gifta i 10.

Mycket annat som gnager vårt förhållande just nu, men just sexet är det som fortfarande funkar bra Cool

• Anonym (kär)

nope inget bra sexliv med min förra, han trodde sex var något man hade på helgen, han klev upp tidigt varje vardag och då kunde man inte ha sex för då skulle han få för lite sömn, helt klart en av anl till varför det tog slut. Tror det är viktigt att man vågar prata om sitt sexliv med sin partner, utforska varandra och annat som tex leksaker, testa nya ställen varianter mm. 

lovetestnow här kan man testa om ens relation är bra el ej tar även upp sexbiten i testet

• Åttiotalist

Vi har ett jättebra sexliv och om det inte hade varit så hade vi fått jobba på det. Vi ser alltid till att få kvalitetstid tillsammans och så går vi på teater, musikal eller går ut och äter m.m. Eller kanske tar en weekend i en storstad. Framför allt är den kvalitetstiden en av få tillfällen då vi absolut inte pratar jobb, när båda två är arbetsnarkomaner blir det lätt mycket jobbsnack. I genomsnitt liggs det kanske tre gånger i veckan, nu när jag är gravid blir det oftare.

• Anonym (Claudia)

Jag tror att ni har hittat nyckeln till ett fungerande sexliv och med det, ett hållbart förhållande. Såg nyfiken gul som kommenterade i en tråd om hur sexet ska vara som en röd tråd igenom hela livet, igenom vardagen som utgör de flesta av dagarna, och precis så tror jag att det måste vara!

Jag och min man har varit tillsammans i snart 9 år och har småbarn. Det är först nu egentligen som vi har hittat fram till ett väl fungerande sexliv och det har gjort förhållandet mycket starkare. Det kommer inte alltid av sig själv, ibland får man kämpa lite för att hitta rätt och man behöver tid på sig. Är så glad att vi gett varandra tiden och stått pall för nu har vi ett lekfullt sexliv, med mycket närhet om dagarna, pussar och kramar och smek, meddelanden, blickar, öppenhet inför varandra med vad vi gillar sexuellt och vi utforskar varandra. Känns knäppt, men för bara  ett år sen (och då hade vi alltså varit tillsammans i över 7 år!) var vi fortfarande främmande för varandra i sängen. Nu är det som att jag träffat en ny man som jag har sex med, haha.

Och ja, min man är den som är bäst av de jag haft sex med.

• Rosemary

Oj, jag blir nästan gråtfärdig när jag läser om hur det kan vara i långvariga förhållanden. Allt det ni beskriver: prat, lek, förförelse, utforskande ... eller att man kan lära känna varandra efter sju år, som Claudia berättar, helt fantastiskt! Det du skriver om smek, meddelanden, blickar, öppenhet inför varandra låter så fint, liksom att du och din man har haft orken och modet att stå pall och kämpa för att hitta rätt. Sådant tyckte min exman var vuxet, tråkigt, segt och arbetsamt

• Anders 386

Vårt sex är inte i närheten. Visst njuter vi när vi knullar, men sexet verkar helt enkelt inte vara så viktigt för min partner. För henne är det viktigare med ett vackert och välstädat hem än ett häftigt sexliv. Hon är på nåt sätt som hon tror att man ska vara, kommer liksom inte ur boxen...  Relativt regelbunden sex, men med lite sexlösa perioder. Jag vill oftare. Vi är nog båda två lite för dåliga på att "släppa loss" helt enkelt. Lite generade för våra egna lustar trots nästan 40 år tillsammans. Men vi har mycket fysisk kontakt förutom sexet, det är lite som vi har svårt att låta oss styras av kåtheten. Allt blir så jävla "städat" o korrekt. Tyvärr.....

• Anonym (My)

Vi har varit tillsammans i 15år.

Vi har ett fantastiskt sexliv och min man är det sexigaste jag vet. Helt klart den bästa

• Afrodisiac

Nope, ni är inte unika. Ni har ett riktigt härligt sexliv och det hoppas jag verkligen att ni kommer att ha så länge som ni båda har sexlust.

Jag och min nuvarande partner har ett sexliv som jag seriöst aldrig har upplevt förut. Det är sjukt härligt eftersom vi till att börja med är riktigt attraherade av varandra. Detta gör att vi lätt tänder på varandra vilket i sin tur gör att vi har sex många gånger varje dag samt överallt där vi KAN ha sex. Det bara tänder till och då kretsar hela världen kring bara oss...

Kvalitén i sexlivet är Hjärta. Vill inte vara så ingående i vad vi gör, men hittills har jag inte klagat i alla fall

Kan tillägga att jag är hans första och han är min sjätte...

Svar på tråden Har ni bra sex med er make/fru eller är vi unika?