• Fluffet

Tänder? I fel ordning??

Min tös blir 4 månader om två dagar och runt en vecka och en halv har hon varit extra kinkig så att säga. Och hon dreglar massor och tuggar och suger på fingrarna och händerna. Skriker ibland också utan anledning, hon har typ aldrig skrikit. Men tänkt att det är en utvecklingsfas. Skriker till i sömnen ofta också.

Idag dock såg jag en vit liten bula på tandköttet men det är en kindtand.. är det möjligen en tand på G? Fast isf ploppar ju dem upp i fel ordning??

• Svar på tråden Tänder? I fel ordning??
  • Flickan och kråkan

De måste absolut inte komma i "rätt" ordning. Det är bara vanligast. Jättefestligt med de barn som får hörntänderna där uppe först. Ser ut som små vampyrer .

• Fluffet
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-28 15:30:54 följande:
    De måste absolut inte komma i "rätt" ordning. Det är bara vanligast. Jättefestligt med de barn som får hörntänderna där uppe först. Ser ut som små vampyrer .
    Haha spännande! Flört 

Tror ni man kan ge en alvedon om hon gallskriker i kväll igen? Förvånad Eller är det bäst och vänta tills jag varit till bvc, ska dit om två dagar.. stackars liten om det gör ont ju..
  • MammaMia93

Jag skulle gett alvedon.

Elliot 30 December 2011 <3
  • LillGris

Dotra mi fick sin kindtand i samma ålder, tre veckor senare hade den gått tillbaka!? Och nu är hon snart sju månader o inte en tand i sikte haha

• Fluffet
    MammaMia93 skrev 2014-01-28 16:09:52 följande:
    Jag skulle gett alvedon.
    Då gör jag det.. nu när jag liksom fattar varför hon är så ledsen.. 
    LillGris skrev 2014-01-28 16:11:10 följande:
    Dotra mi fick sin kindtand i samma ålder, tre veckor senare hade den gått tillbaka!? Och nu är hon snart sju månader o inte en tand i sikte haha
    Märkligt ju! Snart är de nog där igen.. =) 
  • MammaMia93
    Fluffet skrev 2014-01-28 16:15:01 följande:
    Då gör jag det.. nu när jag liksom fattar varför hon är så ledsen.. 

Hoppas hon blir lite gladare av det!
    Elliot 30 December 2011 <3
  • LillGris
    Fluffet skrev 2014-01-28 16:15:01 följande:
    Då gör jag det.. nu när jag liksom fattar varför hon är så ledsen.. Märkligt ju! Snart är de nog där igen.. =) 

Mycket märkligt! Som tur är var det fler som kände tanden, annars hade jag trott att jag blitt tokig ;)
  • Fluffet
    MammaMia93 skrev 2014-01-28 16:18:00 följande:
    Hoppas hon blir lite gladare av det!
    Yes, hoppas jag med =) stackars liten.. 
    LillGris skrev 2014-01-28 16:18:59 följande:

Mycket märkligt! Som tur är var det fler som kände tanden, annars hade jag trott att jag blitt tokig ;)

Haha ja det förstår jag Flört när den sen också bara försvann
  • FemmeM

Min tös har fått 3 tänder i "rätt" ordning (2 framtänderna där nere för, 1 där uppe), sen kom 4e...

Lite random sådär men fel tycker jag inte :)
Svar på tråden Tänder? I fel ordning??