• Äldre 28 Jan 15:36
    2192 visningar
    5 svar
    5
    2192

    Vilken ska jag välja?

    Är på jakt efter en ergonomisk sele där barnet sitter i grodposition. Velar mellan Manduca, Beco Gemini och ErgoBaby. Jag är 174 lång och väger just nu efter fl 70 kg men väger egentligen 60kg. (Har alltså tänkt gå ner dom 10kg). Sambon är 181 och väger 90kg. Vi ska båda kunna använda selen. Vill ha en lätt och smidig att ta på, lätt att amma i. Även kunna sitta ner bekvämt med den på.

    Vilken rekommenderar ni? Finns det nån annan som är bättre än dessa tre?


    bärsele, sele, ergo, ergonomisk, manduca, ergobaby, gemini
  • Svar på tråden Vilken ska jag välja?
  • Äldre 31 Jan 09:03
    #1

    Hur gammal är bebisen?

  • Äldre 16 Feb 15:06
    #2
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-31 09:03:00 följande:
    Hur gammal är bebisen?
    8 veckor :)
  • Äldre 16 Feb 19:42
    #3

    Jag tror att ni blir nöjda med både ergo och manduca. Gemini tycker jag inte är något vettigt val med tanke på att er lilla är så pass stor redan. Om ni är intresserad av en Beco så skulle jag snarare kika på deras nyaste modell - soleil.

  • Äldre 16 Feb 20:53
    #4
    Flickan och kråkan skrev 2014-02-16 19:42:49 följande:
    Jag tror att ni blir nöjda med både ergo och manduca. Gemini tycker jag inte är något vettigt val med tanke på att er lilla är så pass stor redan. Om ni är intresserad av en Beco så skulle jag snarare kika på deras nyaste modell - soleil.
    Håller med! Vi har själva en Ergo och en mei tai som vi använt till båda barnen från att de föddes. Dessa två selar passar fortfarande vår 3-åring och det kan ju vara bra att veta att de håller länge :) Jag och min man har ungefär samma mått som er. 
  • Äldre 22 Feb 12:56
    #5
    Flickan och kråkan skrev 2014-02-16 19:42:49 följande:
    Jag tror att ni blir nöjda med både ergo och manduca. Gemini tycker jag inte är något vettigt val med tanke på att er lilla är så pass stor redan. Om ni är intresserad av en Beco så skulle jag snarare kika på deras nyaste modell - soleil.

    Varför skulle inte gemini vara något bra val?
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
Svar på tråden Vilken ska jag välja?