• Anonym (Knappt medel)

Ni tjejer är bra lätta att charma

Jag kanske är en 6-7 av 10. Så jag är ingen modell direkt. Däremot har jag sista tiden varit väldigt trygg i mig själv och haft ett bra självförtroende som inte hindrar mig från att ta för mig. Det här tror jag också utstrålas och har påverkat mitt intresse till tjejer.

Tidigare när jag inledde en kontakt med en tjej jag var väldigt attraherad till så var jag väldigt "på" och snabbt förlorade hon då intresset. Nu på sista tiden har jag, mest för att jag har vuxit till i min personlighet som sagt ovan, inte riktigt brytt mig.

Detta spelar nästan ingen roll om hur snygg tjejen är. Jag kan inleda det hela med en komplimang och med lite mystik i blicken. Sedan bryr jag mig inte, kanske hälsar på henne när jag ser hon, men inte så mycket mer än det. Helt vad det är börjar meddelanden ploppa ner i mobilen, jag kan vänta en hel dag med att svara. Jag har sett meddelandet men jag har annat för mig som är viktigare. Det går 6-9 timmar och jag svarar och får omedelbart ett svar, som i sin tur inte blir besvarat först om lika många timmar.

Jag förstår att när jag dröjer kan det uppfattas som att jag inte är intresserad, men mina svar visar dock det motsatta. Jag antar att tjejerna blir därför förvirrade och intresserade.

Har jag rätt i min analys?

• Svar på tråden Ni tjejer är bra lätta att charma
  • Anonym (anna)

Jag hade tyckt att du var skitjobbig. De enda som faller för sånt är tjejer med bekräftelsebehov, och trots att jag är en av dom tjejerna så hade jag gått vidare ganska snabbt eftersom jag hade blivit förbannad på ditt nonchalanta sätt.

• Anonym (anna)

Kan för övrigt säga att detta inte är en tjej-grej eftersom killar är exakt lika lätta att "charma" på samma sätt. Problemet är att när du väl slutar leka svår så kommer intresset sjunka hos den andra parten som kommer söka bekräftelse på annat håll.

• Anonym (inte jag)

Inte skulle jag bli mer intresserad av ett sådant sätt. Och hur ser en mystisk blick ut? :)
    Spela inte för svår och ointresserad för då lär du bli av med många potentiella flickvänner eller vad nu är ute efter. Jag skulle bli förnärmad och sur om jag fick reda på att mina sms besvarades flera timmar senare endast för att jag skulle hållas på sträckbänken typ.

Sådana där spel är bara jobbiga, vill du något med en tjej så visa det för 17.

• Baloo81

Jag hade släppt dig direkt. Orka spela spel. Är man intresserad så är man.

• Anonym (K)

Inte för att vara elak, men är du rätt ung TS? Det där spelet bruka höra tonåren till, när man blir äldre och erfarnare så faller man inte för "mystiska" blickar och man blir inte heller imponerad av en kille som inte svarar på sms..

• taquine

Nej du har inte rätt i din analys, suck orka

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Anonym (Mi)

Du har rätt i din analys. Det fungerar också omvänt, kan jag meddela, 99 % av alla killar nappar på mig när jag spelar lagom ointresserad, dock finner jag Spelet oerhört tröttsamt så jag har slutat med det där nu, orka, liksom.

• Anonym (Solitärfågel)

Du har säkert rätt, men du kommer å andra sidan kanske inte attrahera de kvinnor du innerst inne behöver/vill ha om du i själva verket behöver mer närhet (eller hur man ska uttrycka det).

Jag exempelvis avskyr när människor är för på. Jag tycker att människan därmed framstår som desperat och klängig.

Men ponera att jag dejtade dig eftersom du tycktes väldigt självständig. So far so good. Men att du efter ett tag började visa en mer needy sida. Då hade jag nog dragit rätt fort eftersom jag inte intresserade mig för ett "plåster" utan en självständid och kanske rentav lite nonchalant individ.

Sensmoralen är att man nog helt enkelt bara ska vara sig själv och sluta analysera så mycket. Då blir det nog bäst.

• Haannaaa

Tjejer som skulle orka med ditt spel har antagligen ganska dåligt självförtroende. 
    Skulle för mitt liv aldrig jaga någon som helt plötsligt en dag behandla mig som luft. Varför vill man vara med en sådan person? Inte pojkvänsmaterial direkt.

• Anonym (Solitärfågel)
    Haannaaa skrev 2014-01-28 16:10:39 följande:
    Tjejer som skulle orka med ditt spel har antagligen ganska dåligt självförtroende. 
    Skulle för mitt liv aldrig jaga någon som helt plötsligt en dag behandla mig som luft. Varför vill man vara med en sådan person? Inte pojkvänsmaterial direkt.

Det där är ju väldigt individuellt.
    För dig är det uppenbart inte rätt, men det betyder ju inte att alla tycker och tänker som du. Alla har ju olika egenskaper de söker hos en partner.

Det finns de som vill ha en partner som alltid finns där och nästan viger hela sitt liv åt en enda person. Medan andra vill ha mer självgående individer som ser mycket till sitt eget välbefinnande. Eller helt enkelt någon mitt emellan.

Och det är ju makalöst bra att naturen skapat oss alla olika så det finns någon för alla =)

• L1ber

Om du bara vill leka lite med dom så funkar säkert ditt spel utmärkt. Problemet för dig är att du kan bli fast i det. På samma sätt som "dessa" tjejer kan bli fast i sitt bekräftelsesökande beteende.

När du en dag verkligen vill träffa någon kan du då ha oturen att träffa någon som bara vill ha lite enkel bekräftelse. Eftersom du är så sjukligt van. Enligt min erfarenhet så är allt som är något att ha sådant som inte behöver analyseras. Man är bara trygg med personen och allt känns bra. Behöver inte fundera kring vad den andra vill eller liknande..

• Haannaaa
    Anonym (Solitärfågel) skrev 2014-01-28 16:28:48 följande:

Det där är ju väldigt individuellt.
    För dig är det uppenbart inte rätt, men det betyder ju inte att alla tycker och tänker som du. Alla har ju olika egenskaper de söker hos en partner.

Det finns de som vill ha en partner som alltid finns där och nästan viger hela sitt liv åt en enda person. Medan andra vill ha mer självgående individer som ser mycket till sitt eget välbefinnande. Eller helt enkelt någon mitt emellan.

Och det är ju makalöst bra att naturen skapat oss alla olika så det finns någon för alla =)

Fast jag tycker inte att han beskriver som att han ger tjejerna lite space bara. Nej, jag vill inte ha en kille som ägnar hela sin tid åt mig, det är skönt med lite egen tid ibland. 
    Men jag har haft en pojkvän som vissa dagar var helt underbar, och andra så struntade han i mig. Han var elak bara, jag vet inte om han trodde att jag skulle bli mer tänd på honom men.. 

Självklart så tycker alla om olika saker, men jag hoppas inte någon tycker om att bli illa behandlad..
  • nataliearnell
    Anonym (anna) skrev 2014-01-28 15:45:17 följande:
    Jag hade tyckt att du var skitjobbig. De enda som faller för sånt är tjejer med bekräftelsebehov, och trots att jag är en av dom tjejerna så hade jag gått vidare ganska snabbt eftersom jag hade blivit förbannad på ditt nonchalanta sätt.
  • SnurriggirrunS

Det är möjligt att din analys är korrekt, men har du lyckats hålla uppe deras intresse efter ett par veckor-någon månad eller gäller det enbart de första dagarna?

Jag hade blivit sjukt uttråkad om det fortsatte sådär eftersom det inte blir något flyt i konversationen och skulle ta det som om att du inte är särskilt intresserad oavsett vad du skriver i dina svar, men alla är vi olika och kanske dina tjejer tycker det är kul eller så är du bara ett tidsfördriv för dem precis som dom är för dig.

Handlingar väger dock tyngre än ord, så jag har väldigt svårt att tro att du kan hålla kvar tjejernas intresse en längre tid eller också så känner dom att du inte är mer än "kompis-material" och då spelar det ingen roll hur lång tid det tar innan du svarar.

• Påven Johanna

Hur ser du ut när du har "mystik i blicken"? Jag försöker föreställa mig det men får bara Joeys "smell the fart acting"-uttryck framför mig och det kan väl aldrig vara rätt…?

• taquine
    Påven Johanna skrev 2014-01-28 17:47:39 följande:
    Hur ser du ut när du har "mystik i blicken"? Jag försöker föreställa mig det men får bara Joeys "smell the fart acting"-uttryck framför mig och det kan väl aldrig vara rätt…?
    Vet inte om man får fråga men var du Eterisk och Fläta innan? 

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • BCH52

Ytterligare en kille som förläst sig på Spelet av Niel Strauss.

• Anonym (ikke)

det där skulle iaf inte kunna fungera för mig, först och främst så är jag sjukt kräsen så skulle inte killen vara tillräckligt snygg (ja jag är ytlig oxå) så skulle inte alls charm i världen kunna fånga mitt intresse. Jag skulle bokstavligen bara veva bort alla försök och tycka att du var jobbig. 

Skulle du falla in i mina utseende krav och sen bete dig på ett oåtkomligt sätt så skulle jag uppfatta dig som ointresserad och då jag har ett enormt bekräftelsebehov och vill att killen ska vara på så skulle jag lägga ner och gå vidare. 

Jag har turen och kan välja och vraka bland killarna så en killes otillgängliga charm skulle rätt så direkt bli utbytt utav någon som är mer intresserad och visar att han vill ha just mig. 

Svar på tråden Ni tjejer är bra lätta att charma