• Anonym (melerade)

Melerade ögon på engelska?

Har googlat runt lite men jag kan inte hitta någon information om vad tusan melerade ögon kallas på engelska? Någon som vet? :/

• Svar på tråden Melerade ögon på engelska?
  • Anonym (melerade)
    Anonym (hm) skrev 2014-01-28 16:45:00 följande:
    Mottled
    Fast om man googlar mottled eyes så kommer det bara upp massa konstiga bilder, mest kattögon så kan det verkligen stämma?
  • Anonym (Oegon)
    Anonym (Oegon) skrev 2014-01-28 16:52:10 följande:

BLURRF

SATANS SKIT MOBILAPP!!!!

Jag tä
  • catwinter

Brungrönmelerade ögon kallas hazel i alla fall... och om man bildgooglar hazel eyes ser man att vissa även har svagt blå inslag. Så "hazel" är nog det korrektaste ord man kan komma.

• SandraP81
    catwinter skrev 2014-01-28 16:56:44 följande:
    Brungrönmelerade ögon kallas hazel i alla fall... och om man bildgooglar hazel eyes ser man att vissa även har svagt blå inslag. Så "hazel" är nog det korrektaste ord man kan komma.
    Öhh.. Hazel är ju en färg? Eller?
  • Mithi
    Sannive skrev 2014-01-28 16:59:37 följande:
    Jag skulle nog säga "mixed coloured eyes"

Personligen skulle jag dock säga såhär tror jag.
  • Anonym (melerade)

Tack tack för svaren, jag har gröngrå melerade ögon så hazel är de inte iaf :)

• annzah
    Sannive skrev 2014-01-28 17:20:32 följande:
    Jag frågade sambon som är engelsman, det rätta är  "mottled eyes"
    Oj, det har jag inte hört en enda gång under mina tio år i England! Kanske dialektalt? Jag har väl sagt "greenish" om mina melerade ögon som är mestadels gröna. 
  • Anonym (....)

Mixed eye colors helt enkelt.

• Sannive
    annzah skrev 2014-01-28 17:28:46 följande:
    Oj, det har jag inte hört en enda gång under mina tio år i England! Kanske dialektalt? Jag har väl sagt "greenish" om mina melerade ögon som är mestadels gröna. 
    Sambon är ifrån New Castle, men jag är rätt säker på att det inte är dialektalt. Jag var själv övertygad om att det hette "Mixed coloured" men när jag gick in på tyda.se så fick sambon rätt :)
  • Capt Janeway
    Anonym (Oegon) skrev 2014-01-28 16:53:15 följande:

BLURRF

SATANS SKIT MOBILAPP!!!!
    Jag tä
    Hahahaa! Förlåt, men torkar tårar av skratt här.
Svar på tråden Melerade ögon på engelska?