• Jezss

Hur får jag henne komma till ro o somna själv?

Dottern tog napp från början, somna själv. Blev sen förkyld 1 vecka gammal. Vi blev dåliga med nappen då hon var täppt så hon tar den ej längre. Tog rådet av Bvc o lät henne sova i baby sittern vilket fick henne att ej kunna somna själv. Nu är hon över 2 månader, somnar endast med bröstet stående gungande oftast ibland kan hon somna när hon ammas i soffan eller gungandes i baby sittern tar ej napp eller flaska försöker med handen men nöjer sig inte med det. Hur kan jag få henne att komma till ro att somna själv? Hur får jag henne ta flaskan igen? Är det försent med napp? Ja jag behöver inte höra att hon behöver all närhet hon kan få för det får hon. Men det skulle underlätta för mig då jag har en till dotter på 3 år som skriker efter uppmärksamhet. Hade även väldigt svårt med henne som liten med allt gungande o snuttande på bröstet då hon såg de som tröst och vill absolut inte gå igenom samma igen när jag nu har mer barn att tänka på.

• Svar på tråden Hur får jag henne komma till ro o somna själv?
  • SuzR

Är du ensamstående eller kan inte pappan natta treåringen? Har också en två månader bebis och en treåring. Min sambo får natta vår äldsta.

• vattumannen81

Det är väl inte vad du vill höra men det är nog väldigt få 2 månaders bebisar som kommer till ro och kan somna själv. Mitt tips är att ha henne i en sjal så får hon vara nära dig samtidigt som du kan göra saker med ditt stora barn. Jag hade inte överlevt utan en sjal första tiden med min yngste.

• Natulcien

Att försöka "lära" en 2 månader gammal bebis att somna själv är att tänka lite bakvänt, kan jag tycka. Försök istället fundera på hur du kan lösa att hon får vara nära utan att du bakbinds för mycket, t.ex. med hjälp av en sjal eller bärsele. D.v.s. fundera inte på hur du kan ändra på bebisen, utan mer hur du kan ändra dina egna rutiner så att bebisen får det hen behöver.
    Han barnen någon pappa, eller är du ensam med dem?

• Jezss

De är inte 3 åringens rutiner som jag behöver ändra. De är mer att allt ammande gungande för att försöka få henne komma till ro tar mesta tiden av mina dagar. Barnens pappa finns i bilden men där är det ännu svårare för bebis att komma till ro.

SuzR skrev 2014-01-28 21:19:26 följande:
    Är du ensamstående eller kan inte pappan natta treåringen? Har också en två månader bebis och en treåring. Min sambo får natta vår äldsta.

• SuzR
    Jezss skrev 2014-01-28 21:41:39 följande:

De är inte 3 åringens rutiner som jag behöver ändra. De är mer att allt ammande gungande för att försöka få henne komma till ro tar mesta tiden av mina dagar. Barnens pappa finns i bilden men där är det ännu svårare för bebis att komma till ro.

Vi har samma, min tvä månaders vill bara amma på kvällen och vara nära mig. Dom är fortfarande så små och kräver mycket närhet. Därför nattar min sambo vår tre åring varje natt och jag ammar och vaggar bebisen.
Svar på tråden Hur får jag henne komma till ro o somna själv?