• Eliva

Sälja barnkläder & prylar - tradera, blocket eller inte alls???

Min snutta börjar växa ur sina första kläder nu och jag tänker nog sälja dom. Jag undrar vad ni andra har för erfarenheter av det? Tycker barnkläderna går för så lite på tradera. Har ni haft bättre tur på blocket? Vad tycker ni andra?

Hur har ni gjort med dyrare prylar? Blocket eller tradera?
    Eller inte alls?

• Svar på tråden Sälja barnkläder & prylar - tradera, blocket eller inte alls???
  • Änglatuss

beror på plagget, beror helt på
    vissa plagg är mer populära än andra på tradera
    har man tur stiger priset skapligt
    men annars är ju låga utropspris de bästa

• Jennie Brunflo

Vi har sparat allt som är "fint" och skänkt som arvegods det som inte är fint eller har affektionsvärde.

Vi har kusiner som gärna ärver samt vänner här från FL som gärna tar emot begagnat.
    Jag skänker hellre bort kläderna än kastar dom.
    Sedan orkar jag inte strula med tradera och liknande. *lat*

• Änglatuss

köp och sälj här på fl då

• Tingilya

Inte alls, sparar för framtida behov
    MEn jag håller med om att man får lite för kläderna på Tradera, tycker inte det e mödan värt.

• Eliva

Först tänkte jag skänka bort kläderna oxå, men sedan läste jag i GP att välgörenhetsorganisationerna inte ville ha mer kläder för de svämmar tydligen över. Så då känns det ju inte så kul att skänka bort dom ifall dom kanske kommer slängas.

Ja, just det, fl har ju oxå en köp och sälj. Jag ska titta på den.

• brokig

Egentligen inte alls svar på din fråga, men sälj inte kläderna! De allra första barnkläderna kommer att betyda jättemycket för både dig och din dotter när hon blir vuxen!

Min mamma har tackolov sparat mina bebiskläder och det är så otroligt roligt att titta på dem, och bebiskläder slits ju inte så mycket innan barnnet börjar krypa och blir ju inte omoderna (vilket två månaders bryr sig om mode?) så jag kan tänka mig att ha mina kläder på mina kommande barn.

Barnkläder betingar sällan högt pris, det känns inte värt ansträngningen att sälja dem.

• Tingilya

E ni säkra på att ni inte ska ha fler barn? Annars känns det ju dumt å sälja av de mesta?

• Eliva

Jag ska nog spara en del, som du säger brokig så kan det vara roligt att ha kvar. Men vi fick MASSOR när hon kom och jag känner mig inte "attached" till alla. Och nej, fler barn blir det nog inte. Och ifall det skulle bli det så köper jag gärna nya då, det är roligt att handla till sin lilla.

• Cecci78

jag har tittat lite på Tradera och ska sälja lite där men inte storlekar under 80 har jag kommit fram till. Tror att det är så att det inte finns lika stor efterfrågan på små (nyfödd) kläder eftersom man brukar få så mycket+ att det är så fruktansvärt roligt att handal en massa i början:)

• Gladskiten

Sälj kläderna i olika stora paket då. Typ 20 plagg ...200:- eller nåt.
    På tradera alltså..

• Pyssilullan

Jag säljer Alla kläder på tradera!!!!
    smidigt, bra, kul enkelt o lite klirr i plånboken!!!

Svar på tråden Sälja barnkläder & prylar - tradera, blocket eller inte alls???