• Hyddan

Tips på frisyr för tunnhårig kille!

Hej! Jag har ett bekymmer med mitt hår, mina vikar har effektivt krypit uppåt som gör att jag numera ställer mig i skaran som har samma hårlinje som Jude Law, även om han tycks lida lite värre än mig gällande tunnhårigheten i "ön", än så länge (jag har dock 12 år till godo på honom så det kanske inte är så konstigt heller)

i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/07/02/article-2353406-1A9D2CB0000005DC-35_306x423.jpg

Jag skulle behöva tips på hur man på nått sätt kan klippa sig så det inte ser så fruktansvärt hemskt ut. det är såpass illa att jag börjar känna komplex för mitt hår men jag vill inte dölja det med en mössa, inte heller vill jag raka av mig alltihopa.

tips och gärna bilder = mycket kärlek :)

• Svar på tråden Tips på frisyr för tunnhårig kille!
  • Pappa06

Helt ärligt tycker jag det är lite patetiskt att försöka ha hår när det ser ut så. Och ja jag har likadant, därför tar jag maskinen och rakar av det när det blir några millimeter. Ibland åker hyveln fram också.

• Karpalo

Är du blond så skulle snaggat fungera bra, har en vän som har så och det tog väldigt länge innan jag insåg att han är mycket tunnhårig :) Funkar ju förståss nog också med mörkt men blir inte lika osynligt då.  Annars funkar ju kanske något lite längre också, lite sådär så håret ligger över de kala.

• Ramborg

Nej, nej, ingen överkamning! Riktigt kortsnaggat är det enda som gäller.

42.
  • Hyddan

Jo, snaggat är ett alternativ, men som jag helst undviker. Jag gillar ju att ha hår. :( är mörkhårig

• sch32

Har du huvudform för det så raka av dig det. Annars så försök låta det vara och du är lika snygg för det, men för allt i världen...kamma inte över håret över dom kala fläckarna.

• AnniAy
    Hyddan skrev 2014-01-29 16:06:20 följande:

Jag skulle vilja ha såhär, skulle det gå att få till tro? Jag har längden men tyvärr inte krullet. mitt hår svarar inte bra på krustången, vad måste man göra för att få håret att krulla sig? permanenta? kan man dusha utan att "krullet" går ur?

www.frilla.se/blogg/wp-content/uploads/2010/11/killfrisyrer_2011_bild_42-240x300.jpg

Permanenta håret men räkna med att du får ha i någon curl créme

Håret blir inte så av krus tång :)
  • Hyddan
    AnniAy skrev 2014-01-29 23:55:17 följande:
    Permanenta håret men räkna med att du får ha i någon curl créme
    Håret blir inte så av krus tång :)
    jag föredrar att inte använda krustång alls. jag har testat det men krustången biter inte det minsta på mitt hår. tyvärr.
  • Hyddan

yttligare en fråga: jag har ca.. 10-15cm långt hår, går det att permanenta eller är det för kort?

Svar på tråden Tips på frisyr för tunnhårig kille!