• Shibby

När ska man ringa mvc? Och är det någon som har erfarenhet av V-BY barnmorskemottagning

När ska man ringa mvc för att boka tid för inskrivning? (sthlms området) Är första barnet och fick mf i höstas så vet inte om man ska vänta eller boka och sedan avboka ?

Och är det någon som har erfarenhet av Vällingby barnmorskemottagning? Förvånad

• Svar på tråden När ska man ringa mvc? Och är det någon som har erfarenhet av V-BY barnmorskemottagning
  • ÄngelnVanjasMamma
    Shibby skrev 2014-01-29 15:19:47 följande:

När ska man ringa mvc för att boka tid för inskrivning? (sthlms området) Är första barnet och fick mf i höstas så vet inte om man ska vänta eller boka och sedan avboka ?

Bäst är att boka så tidigt som möjligt! Dom hjälper dig hela tiden oavsett vad det är!
  • Shibby
    ÄngelnVanjasMamma skrev 2014-01-29 15:24:21 följande:
    Bäst är att boka så tidigt som möjligt! Dom hjälper dig hela tiden oavsett vad det är!
    Okej Glad då får jag se till att smyga iväg från jobbet någon förmiddag och ringa! Tack Skrattande
  • Skutt

Jag ringde idag är i v 7+3 med tredje barnet. Fick tid nästa onsdag. Lycka till:)

• missfay
    Shibby skrev 2014-01-29 15:19:47 följande:

Jag ringde i v.8 direkt när jag fått reda på att jag var gravid.
    Är gravid i v.40+0 nu och går på mvc i Vällingby. :)
    Jag går till en barnmorska som heter Helena och som är jättegullig! I början tyckte jag att hon var lite annorlunda, men jag vande mig rätt snabbt. Haha. ;) Hon har tagit mig på allvar, frågar alltid hur jag mår både en och två gånger när vi träffas, och gör hellre urinprov en gång för mycket än en gång för lite om något ser ut att inte stämma.

Har nu de senaste 2 gångerna (sen mitten på januari) fått träffa två andra barnmorskor då Helena varit på semester, bland annat "Ammie" som verkar vara väldigt professionell hon också. Jag rekommenderar dom i Vällingby starkt!
  • Topcom

Jag har gått där och tycker dom är jätteduktiga :) min barnmorska har börjat vid åkermyntan, men de andra bm har jag pratat lite med och de verkar gulliga. Går nu på bvc bredvid och har också där en jättesnäll och engagerad bvc-sköterska

• Shibby
    Topcom skrev 2014-02-05 22:43:13 följande:
    Jag har gått där och tycker dom är jätteduktiga :) min barnmorska har börjat vid åkermyntan, men de andra bm har jag pratat lite med och de verkar gulliga. Går nu på bvc bredvid och har också där en jättesnäll och engagerad bvc-sköterska
    Tack för informationen! Är jätte orolig att man ska träffa någon som man inte "klickar" med då jag vill ha snitt känns det extra viktigt att hon är förstående och snäll! Obestämd
Svar på tråden När ska man ringa mvc? Och är det någon som har erfarenhet av V-BY barnmorskemottagning