Cerazette har förstört mitt psyke
Jag fick Cerazette utskrivet av min BM i höstas. Väl inne på min andra karta kände jag mer och mer att jag mådde dåligt. Var nere hela tiden. Hade en spännande resa att se fram emot men ändå fanns det ingen större glädje över detta. Detta övergick till att jag fick panik på tunnelbanan när det var mycket folk, hade svårt att andas och ville bara fly. Sen trappades det upp efter några dagar och jag fick panik av att stå i kö. Kände mig lixom fast bland massa folk. Hjärtat började bulta riktigt hårt, blev alldeles varm i hela kroppen och så försvinner allt blod från huvudet och det känns so att någon ställer sig på huvudet. Sen övergår det till gråt. Detta har pågått nu i två veckor och har lett till att jag får dessa panik attacker hela tiden. Helt oprovocerat. Låg i soffan och fick det och trodde jag höll på att dö. Jag är nu en fånge i mitt hem. Vågar inte gå ut, ta hissen, handla. Kan inte göra någonting. Har googlat för att ta reda på vad som kan orsaka detta. Jag mår bra för övrigt, både psykiskt och fysiskt. det finns alltså inget utifrån som har orsakat detta. Kom fram till att mina mini-piller, Cerazette, ligger bakom detta. Jag slutade med dom för 3 dagar sen men får fortfarande dessa attacker. Fick Atarax utskrivet av läkaren som jag har tagit men är rädd för att fastna för dom. Det är ju ingen lösning direkt. Har hoppat över ganska mycket i inlägget för att hålla det kort. Men kan det vara så att cerazetten har orsakat detta?