• Anonym (zoely)

P-piller Zoely - vad är din erfarenhet?

Har fått Zoely utskrivet.
    Är livrädd för att få ökad aptit o gå upp i vikt eller få massa acne. Likaså äter jag antidepp sedan ett halvår tillbaka och vill inte mixtra med psyket allt för mkt.. vet ju inte hur dessa piller påverkar mig. Vad har ni för erfarenheter?
    Och finns det nåt p-piller som inte har så mkt biverkningar?

• Svar på tråden P-piller Zoely - vad är din erfarenhet?
  • Anonym (zoely)

Ingen alls??

• Anonym (zoely)

Ingen som testat det???

• Anonym (zoely)
    Anonym (zoely) skrev 2014-01-30 19:05:28 följande:
    Ingen som testat det???
    ingen alls??
  • småis

Jag har  ätit zoely sen 1 1/5år  tillbaka, för mig funkar det jättebra. Har inte fått ökad aptit, ökad acne eller gått upp en massa i vikt. Det enda jag fått är nån oregelbunden blödning, inget annat vad jag kan komma på. Så mina erfarenheter är bra än så länge iallfall, vet inte om det hjälpte dig nått men :)

• Anonym (zoely)
    småis skrev 2014-02-13 23:09:34 följande:
    Jag har  ätit zoely sen 1 1/5år  tillbaka, för mig funkar det jättebra. Har inte fått ökad aptit, ökad acne eller gått upp en massa i vikt. Det enda jag fått är nån oregelbunden blödning, inget annat vad jag kan komma på. Så mina erfarenheter är bra än så länge iallfall, vet inte om det hjälpte dig nått men :)
    Anonym (!) skrev 2014-02-13 23:54:22 följande:
    Jag som innan har haft hudproblem började på Zoely. Kan väl säga att hyn inte är så jättebra, men jag får leva med det. Det är inte hela världen. Hade oregelbundna blödningar den första månader bara!
    Tack för att ni delar med er
    Ska nog testa dom.

• Anonym (Sent svar)

Kanske lite sent svar.
    Men jag har använt zoely i 15 månader nu och jag trivs jättebra med dem.
    Under de första 2-3 månaderna hade jag en liten blödning då jag tog sockerpillerna, men sen slutade jag ha blödningar med.
    Jag är inte heller pmsig heller. Och har inte gått upp i vikt eller fått förändringar i huden.

• Jullan93

Jag har använt zoely i 10 månader, böt då jag fick sådana jobbiga mellanblödningar av cerazette. Grät varje dag i 4 veckor innan humöret stabiliserade sig, och sen.. PMS några dagar innan mens varje månad, väldig känsligt humör. Barnmorskan pratade så mycket om att zoely skulle vara så "naturliga" men hmm tror inte alltid naturligt är bäst, inte för mig iaf, fruktansvärd PMS och nedstämdhet. Fick också dålig hy under tiden jag åt dem, men det kan ju såklart bero på andra omständighet. Uppdatera gärna hur det har gått för dig om du provat dem ännu!

• Jullan93

Kan också tillägga att sexlusten blev mindre! Upplevde inte det med neovletta och cerazette.

• Anonym (zoely)

har ätit dom i 2 månader nu och har inga biverkningar alls. funkar jättebra!!!

Jullan93 skrev 2014-04-14 00:47:48 följande:
    Jag har använt zoely i 10 månader, böt då jag fick sådana jobbiga mellanblödningar av cerazette. Grät varje dag i 4 veckor innan humöret stabiliserade sig, och sen.. PMS några dagar innan mens varje månad, väldig känsligt humör. Barnmorskan pratade så mycket om att zoely skulle vara så "naturliga" men hmm tror inte alltid naturligt är bäst, inte för mig iaf, fruktansvärd PMS och nedstämdhet. Fick också dålig hy under tiden jag åt dem, men det kan ju såklart bero på andra omständighet. Uppdatera gärna hur det har gått för dig om du provat dem ännu!
    inte så att dina biverkningar kan bero på andra grejer? livsomständigheter kanske?
Svar på tråden P-piller Zoely - vad är din erfarenhet?