• nicke nyfiken76

    Hur mycket tränar ditt barn? Hur många aktiviteter?

    Alltså hur har ni det med motion och sånt? Hur ofta och vad tränar era barn? Vad tycker du, är det för lite? För mycket?

  • Svar på tråden Hur mycket tränar ditt barn? Hur många aktiviteter?
  • Lindsey Egot the only one

    Min äldsta son har idrott 2gg i veckan á 1h /tillfälle i skolan samt så tränar han innebandy 2gg i veckan á 1h/tillfälle samt fotboll 2gg i veckan á 1,1/2h/tillfälle.

    Förut spelade han med 00 i fotbollen och tränade då med dom först 2gg i veckan och sedan 1gg i veckan med 01. Idag tränar och spelar han bara med 01. 00 ledare toppade laget så idag har de inte ens ett komplett lag medan min son som 00 spelar med 01 ochsedan får alla vara med och de är hela 19 killar. Det blir skillnad när man ser till alla i laget. Sedan går han på fritidsgympan 1gg i veckan fast han slutade på fritids när han var 8 år. Fast de två fritidsledarna gillar ju fler som kommer och spelar med dom. Oftast blir det innefotboll. Han hade kunnat träna ännu mer säger han.

    Min yngsta dotter född -03 har idrott i skolan 2gg/vecka á 1h och dansar 1gg i veckan á 1h.

    Lillkillen född -10 går på barngympa 1gg/vecka á 45 minuter.

    Mina två äldsta födda -95 och -97 red när de var små 1h i veckan. Hästarna var så ilskna så jag orkade inte med dom eftersom jag alltid blev sparkad fast jag aldrig stod bakom. Nu går den äldsta på gym, fast just nu får hon knappt promenera pga kraftiga sammandragningar. (Hon ska ha barn i maj).

  • kmp

    Min 08 har ingen aktivitet alls.
    Hon vill inte, och jag pressar inte för egentligen tycker jag inte hon behöver det än. Hon går heltid på dagis, och helgerna har vi fullt upp med andra aktiviteter.

  • Tjohalia

    -05 två ggr/vecka, -07 en ggr/vecka (men ska kanske sluta). Känns lagom, vi ska hinna med arbete och skola också.


    Flicka 2005 * Pojke 2007
  • Embla

    Förutom skolgymnastiken har 02:an aikido 1ggr/vecka. 05:an har karate 2 ggr/vecka. 03:an har inget intresse för någon sport eller aktivitet i nuläget, och inte heller 08:an.

  • anyXX

    Min dotter fyller snart 6. Vi går till och från förskolan så gott som varje dag (ca 20 min enkel väg). Utöver det har hon ridning en gång i veckan och simskola en gång. Det vill hon själv, inget vi egentligen pushat för. Sonen som snart är 4 åker fortfarande en del vagn/pulka till förskolan men tänker att han snart också får börja gå. Han har ingen aktivitet, men de har gympa ibland på förskolan. Vi har dessutom just köpt en hund så det kommer bli mycket rörelse för hela familjen framöver :)


    flicka 2008 & pojke 2010
  • Baryk

    Båda barnen har skolgymnastik två dagar i veckan.

    -03:an tränar basket en kväll i veckan och lånar ibland en ponny och rider ut
    -05:an dansar streetdance en dag i veckan och bugg en dag i veckan, rider på ridskola en lektion i veckan och en till två gånger i veckan lånas en privatponny för mysiga skogsturer, hänger också gärna på när -03:an spelar basket

    De har valt sina aktiviteter själva och trivs väldigt bra med dem. Det yngre barnet gillar i och för sig ALLA aktiviteter och skulle kunna ha hur många som helst tror jag. Flört

  • Duckan

    Dotter född 07. Hon har tidigare haft en aktivitet per termin, en gång i veckan. Nu sa hon ifrån det, vill inte göra någonting.
    Hon går i nollan och de har inte gymnastik alls så jag skulle gärna se att hon gjorde något. Hoppas på ändring till ht både vad gäller fritidsaktivitet och gymnastik i skolan.

  • Ann Nelly

    Son född 02.
    Karate två gånger i veckan (läger ibland och snart börjar väl tävlingar också).
    Tennis en gång i veckan (dock ej i grupp/klubb, kör med sin pappa på en fast bokad tid i tennishallen)
    Under sommarhalvåret (från april - oktober)kör han karting där det är tävlingar nästan varje helg och ibland i veckorna. Så det blir lite körigt under den säsongen tycker jag.
    Så han hinner definitivt inte med mer aktiviteter än så om han ska hinna med läxorna (som vi prioriterar högst).

  • syster78

    Son född -09.

    Började i höstas på gymnastik 1 h per vecka och har nu denna vårtermin också börjat på minisim, 30 min per vecka.
    I nuläget funkar dessa bra i kombination, hur det ser ut i framtiden vet vi inte mer än att simskola inte är förhandlingsbart, det är självklart att han ska lära sig simma och få vattenvana

Svar på tråden Hur mycket tränar ditt barn? Hur många aktiviteter?