• Nokbam

Kan vi förlorar vår lägenhet avtalet på grund av vårt barn skriker ofta?

min söta (och bitter någon gång) dotter är 3 år gammal. 4 månader sedan satte vi henne på ett dagis och flytta in i en fin lägenhet. Det var när några av hennes autism symtom började bli intensiv. Hon har ingen sömnmönstret alls. Vanligtvis uppe hela natten och sova runt 4 eller 5 på morgonen till 12 och kväll tupplur för 1 eller 2 timmar. Hon kunde gråta och skrika en hel del med henne väldigt mycket hög röst. Den skrikande kan vara när som helst, men inte mycket sent på natten. Vi försöker göra allt, trösta henne, försöker leka eller få henne vad vi tror att hon kanske vill, men eftersom hon inte kan prata än så är det väldigt svårt för oss! Hon kunde prata väldigt tidig men slutade när hon var rund 15 månader gammal. Min fråga är kan vi förlora vår lägenhet om vi får klagamål av våra grannar? Jag har försökt att be om ursäkt till några grannar och de verkade förstå men jag kan inte hoppas att alla måste göra det. Alla behöver lugn o ro. Utredning är på gång och vi hoppas för att få hjälp snart. Jag kommer att vara mycket uppskattat om någon ger mig svar eller delar sina upplevelsen med mig. Tack Nokbam

• Svar på tråden Kan vi förlorar vår lägenhet avtalet på grund av vårt barn skriker ofta?
  • Lindsey Egot the only one

Jag tror inte ni kan bli av med lgh. Ring DO och fråga. Jag tror inte man får diskriminera pga handikapp.

• Lindsey Egot the only one

Ursäkta min plumphet!

Funktionsnedsättning heter det ju.

Du skäms på mig själv!

• Kerubmamman

Nej, ni lär knappast bli vräkta pga er dotter. Barn är en störning man får räkna med när man bor i lägenhet. Kolikbarn skriker också om nätterna exvis. Det är inte konstigt att dottern reagerar just nu eftersom det har skett många stora förändringar på kort tid. Hur går det på dagis när hon inte sovit? Hur många timmar är hon där? Får ni någon hjälp med sömnen från habiliteringen?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Kerubmamman

Det är bra att ni har pratat med grannarna. Prata med hyresvärden också så de vet om det.

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
Svar på tråden Kan vi förlorar vår lägenhet avtalet på grund av vårt barn skriker ofta?