• Anonym (Fegis)

Nyexaminerad USK inom psykiatrisk vård

Jag är färdigutbildad undersköterska med inriktning psykiatri och socialpedagogik till sommaren. Skall ut och söka jobb som skötare inom psykiatrin, men vad kan jag kräva i lön?
    Jag är sämst på att löneförhandla, är för "dumsnäll" för mitt eget bästa...
    Tips tack!!!!!

• Svar på tråden Nyexaminerad USK inom psykiatrisk vård
  • Marie357
    Anonym (Fegis) skrev 2014-01-29 23:45:44 följande:
    Jag är färdigutbildad undersköterska med inriktning psykiatri och socialpedagogik till sommaren. Skall ut och söka jobb som skötare inom psykiatrin, men vad kan jag kräva i lön? Jag är sämst på att löneförhandla, är för "dumsnäll" för mitt eget bästa... Tips tack!!!!!
    I min kommun där jag är uska & har haft fast jobb så har jag legat på ingångslön 17900:-.. Det är inte jättemycket.. Nu ska jag sommarjobba (pluggar ) och får ca 110:- i lön + ob eftersom jag ska jobba natt.. Ska också jobba inom psyk..
    www.nattstad.se/stängdadörrar
  • Anonym (Irmalie)

Oj, här får man inte ens jobb inom psykiatrin på bara omvårdnadsprogrammet med psykiatriinrikting (möjligtvis som timvikarie) alla kräver KY/YH utbildning.

• Anonym (Kling)

I min kommun är ingångslönen 19.800kr för nyutbildade uskor. Landstinget här ligger lite lägre i lön.

• Anonym (mia)

Har också 19.800, uska med psykiatri inriktining, socialpsykiatri etc. Jobbar inom psyk

• Anonym (Fegis)

Tack för era kommentarer.

Jag har precis blivit anställd inom psykiatrin (landstinget), det gick snabbare än vad jag trodde
    Lönen kommer ligga på 18900:- så det kommer ju inte direkt klirra massor i kassan, men förhoppningsvis blir det spännande att jobba

• Celindan

Kollega till mig skötare psyk slutenvård har 22000:- nu efter årets revision, med 7 år i yrket. Själv är jag Ssk examen juni -11 och har 25000....ganska liten skillnad.
    Din lön är inte så dålig att börja på ändå tycker jag!

• Anonym (YH)
    Anonym (Irmalie) skrev 2014-01-30 15:18:40 följande:

Oj, här får man inte ens jobb inom psykiatrin på bara omvårdnadsprogrammet med psykiatriinrikting (möjligtvis som timvikarie) alla kräver KY/YH utbildning.

Vad menar du med det? Att du har behörighet till omvårdnadsprogrammet med psykiatriinriktning, betyder det inte att du har redan YH?
Svar på tråden Nyexaminerad USK inom psykiatrisk vård