Söker råd och tips inför intimpiercing. :-) (tjej)
Jag är otroligt sugen på att göra en vertikal piercing i klitoriskappan. Tror jag har en lämplig anatomi för detta och att det skulle bli jättefint. Men som med allt annat man utsätter sin kropp för så vill jag vara påläst och väga in alla faktorer innan. Finns visserligen bra saklig info på hemsidor och sånt, men jag vill veta lite mer specifika grejer för att kunna utröna om det verkligen passar MIG och MITT sexliv att göra in intimpiercing.
Jag är dels rädd för att den skulle kunna fastna när man typ drar av kläder eller rör vid varann ovarsamt innanför kläderna. Eller t.ex. vid sex med någon som inte är medveten om den, kanske man inte har lust o informera då i stunden om försiktighetsåtgärder... Har tänkt ha en stav, och risken att fastna borde minska av att ha den lagom lång, men ändå.
Sen tänker jag att den kan skava eller orsaka ömhet? Jag gillar att det hettar till lite förspelsmässigt innan kläderna är av, när man gnider sig mycket och hårt mot varann osv och jag kan bli rätt öm i hela de nedre regionerna redan nu, som opiercad.... Kanske det är dumt att sätta ett hårt litet smycke där då? Eller?
Hur fungerar det med vibrerande sexleksaker o sånt? Blir man otroligt mycket känsligare runt klitoris? För just gällande den biten är det ganska lagom som det är just nu....
Brukar det gå att ta ur den kortare stunder? (jag kan ta ur andra piercings länge utan att de växer igen) För om man kan plocka ur/i den lätt skulle man kunna anpassa detta utefter vilken sorts sex man är ute efter.
Är det stora risker att man "förstör" sig och t.ex. blir jättekänslig som inte går över även om man tar bort piercingen? Tänker att det är ju inte i själva klitoris (har dessutom jätteliten) utan i själva kappan så även om det blir nåt krångel eller infektion o allt skiter sig borde riskerna att förstöra klitoris vara mycket små.
Fungerar sex med fingrarna eller onani ungefär som innan piercingen?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-30 13:58
Just det en grej till: motivera gärna varför du har din piercing horisontell eller vertikal och val av smycke.
Jag är mest sugen på en vertikal med böjd stav, tror det skulle vara snyggast på mig, men kan tänka mig att det är något olikt att ha en horisontell ring. En stav sitter ju lite mer still än en ring som kan böjas åt olika håll. En ring som i stunden ligger uppåt nuddar väl inte klitoris medans kulan på ringen ligger an mot klitoris när den hänger neråt. Då kan jag se en fördel med ringen.