• Anonym (Nyfiken)

Söker råd och tips inför intimpiercing. :-) (tjej)

Jag är otroligt sugen på att göra en vertikal piercing i klitoriskappan. Tror jag har en lämplig anatomi för detta och att det skulle bli jättefint. Men som med allt annat man utsätter sin kropp för så vill jag vara påläst och väga in alla faktorer innan. Finns visserligen bra saklig info på hemsidor och sånt, men jag vill veta lite mer specifika grejer för att kunna utröna om det verkligen passar MIG och MITT sexliv att göra in intimpiercing.

Jag är dels rädd för att den skulle kunna fastna när man typ drar av kläder eller rör vid varann ovarsamt innanför kläderna. Eller t.ex. vid sex med någon som inte är medveten om den, kanske man inte har lust o informera då i stunden om försiktighetsåtgärder... Har tänkt ha en stav, och risken att fastna borde minska av att ha den lagom lång, men ändå.
    Sen tänker jag att den kan skava eller orsaka ömhet? Jag gillar att det hettar till lite förspelsmässigt  innan kläderna är av, när man gnider sig mycket och hårt mot varann osv och jag kan bli rätt öm i hela de nedre regionerna redan nu, som opiercad.... Kanske det är dumt att sätta ett hårt litet smycke där då? Eller?
    Hur fungerar det med vibrerande sexleksaker o sånt? Blir man otroligt mycket känsligare runt klitoris? För just gällande den biten är det ganska lagom som det är just nu....
    Brukar det gå att ta ur den kortare stunder? (jag kan ta ur andra piercings länge utan att de växer igen) För om man kan plocka ur/i den lätt skulle man kunna anpassa detta utefter vilken sorts sex man är ute efter.
    Är det stora risker att man "förstör" sig och t.ex. blir jättekänslig som inte går över även om man tar bort piercingen? Tänker att det är ju inte i själva klitoris (har dessutom jätteliten) utan i själva kappan så även om det blir nåt krångel eller infektion o allt skiter sig borde riskerna att förstöra klitoris vara mycket små.
    Fungerar sex med fingrarna eller onani ungefär som innan piercingen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-30 13:58
    Just det en grej till: motivera gärna varför du har din piercing horisontell eller vertikal och val av smycke.

Jag är mest sugen på en vertikal med böjd stav, tror det skulle vara snyggast på mig, men kan tänka mig att det är något olikt att ha en horisontell ring. En stav sitter ju lite mer still än en ring som kan böjas åt olika håll. En ring som i stunden ligger uppåt nuddar väl inte klitoris medans kulan på ringen ligger an mot klitoris när den hänger neråt. Då kan jag se en fördel med ringen.

• Svar på tråden Söker råd och tips inför intimpiercing. :-) (tjej)
  • Feltryck01

Visst är det skönt att prata med folk som faktiskt har en likadan piercing, men många av de frågorna du har kan ju besvaras av en erfaren piercare. Har du prövat prata ut med en?

• Anonym (Piercad)

Risken för att fastna när du drar av kläder är obefintlig skulle jag vilja säga. Det har inte hänt mig en enda gång att jag fastnat i varesig kläder eller fått ont av hårt sex och smek. Hurvida du blir känsligare eller inte kan ingen annan svara på, det är individuellt. För mig gjorde det ganska stor skillnad då jag numer njuter ännu mer av att bli smekt på klitoris. Under läkeperioden ska du inte ta ut den, inte ens kortare stunder. När det är läkt så bör du kunna ta ut den en stund, även om jag inte förstår varför du skulle vilja göra det... Riskerna att "förstöra" klitoris är tämligen små. Jag har faktiskt aldrig hört om någon som fått sådana konsekvenser av eb piercing i kappan. Ja, onani och sex fungerat precis som innan piercingen.

• Anonym (Ring)

Jag har en ring i kappan och har haft den i säkert 15år och har aldrig fastnat. Sex både själv och med andra fungerar precis som innan och då gillar jag väldigt hårt sex. Första halvåret-året var jag väldigt känslig och kunde komma utan knappt någon beröring alls, och blev oerhört lätt kåt, även i "osexiga" situationer (tajta jeans tex), vilket jag kunde tycka var jobbigt ibland. Men det har gått över. Antar att klitoris vande sig vid att ha nåt som var mot den hela tiden. Har en kompis som upplevde det likadant medan andra inte alls känner igen det. När det gäller att ta ut den så skulle jag inte rekommendera det. Det är så länge sen jag gjorde den, så minns inte riktigt men har för mig att den i värsta fall kan läka ihop på några timmar. Tänk på att vi ska kunna föda barn, så vi har väldigt bra läkkött där. Ha inte sex de första två veckorna och kondom och INGET pillande med fingrar eller mun där på sex veckor så det inte kommer in bakterier. Det är den klart mest lättläkta piercing jag tagit. Kändes helt färdigläkt på ett par veckor. Skriver från mobilen, därför ej styckesindelning.

• Anonym (Nyfiken)
    Feltryck01 skrev 2014-01-30 11:08:44 följande:
    Visst är det skönt att prata med folk som faktiskt har en likadan piercing, men många av de frågorna du har kan ju besvaras av en erfaren piercare. Har du prövat prata ut med en?
    Absolut! När jag ska göra det så ska jag absolut diskutera med den aktuella piercaren så allt blir rätt och som jag vill ha det. Men jag är inte så frispråkig face-to-face så jag väljer att först utöka mina kunskaper här på anonyma nätet. Gör att jag har lättare för att bena ut mina tankar och senare sätta ord på dom irl.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Piercad) skrev 2014-01-30 11:33:55 följande:
    Risken för att fastna när du drar av kläder är obefintlig skulle jag vilja säga. Det har inte hänt mig en enda gång att jag fastnat i varesig kläder eller fått ont av hårt sex och smek. Hurvida du blir känsligare eller inte kan ingen annan svara på, det är individuellt. För mig gjorde det ganska stor skillnad då jag numer njuter ännu mer av att bli smekt på klitoris. Under läkeperioden ska du inte ta ut den, inte ens kortare stunder. När det är läkt så bör du kunna ta ut den en stund, även om jag inte förstår varför du skulle vilja göra det... Riskerna att "förstöra" klitoris är tämligen små. Jag har faktiskt aldrig hört om någon som fått sådana konsekvenser av eb piercing i kappan. Ja, onani och sex fungerat precis som innan piercingen.
     Tack för svaret! Anledningen til att jag vill ha möjligheten att plockar ur den är att jag gillar valfriheten med smycken. Jag skulle t.ex. inte ha den i vid spabesök med affärsbekanta.
  • Anonym (Nyfiken)
    Anonym (Ring) skrev 2014-01-30 12:24:40 följande:
    Jag har en ring i kappan och har haft den i säkert 15år och har aldrig fastnat. Sex både själv och med andra fungerar precis som innan och då gillar jag väldigt hårt sex. Första halvåret-året var jag väldigt känslig och kunde komma utan knappt någon beröring alls, och blev oerhört lätt kåt, även i "osexiga" situationer (tajta jeans tex), vilket jag kunde tycka var jobbigt ibland. Men det har gått över. Antar att klitoris vande sig vid att ha nåt som var mot den hela tiden. Har en kompis som upplevde det likadant medan andra inte alls känner igen det. När det gäller att ta ut den så skulle jag inte rekommendera det. Det är så länge sen jag gjorde den, så minns inte riktigt men har för mig att den i värsta fall kan läka ihop på några timmar. Tänk på att vi ska kunna föda barn, så vi har väldigt bra läkkött där. Ha inte sex de första två veckorna och kondom och INGET pillande med fingrar eller mun där på sex veckor så det inte kommer in bakterier. Det är den klart mest lättläkta piercing jag tagit. Kändes helt färdigläkt på ett par veckor. Skriver från mobilen, därför ej styckesindelning.

Tack för svaret!

Jag skulle tro att jag säkert kan plocka ur den korta stunder när den väl läkt ordentligt. Alla andra smycken jag har i kroppen har fungerat jättebra att ta i och ur. Hade till och med ur en bröstvårtepiercing i typ 2-3 månader under den mest intensiva amningsperioden, och det gick att sätta i ett smycke sen igen. Tungan kan jag ha ur nån vecka utan problem.

Hemligheten är att ta ett riktigt tunt smycke, för det är mer som att vävnaden drar ihop sig än läker för min del. Så efter en period utan smycken får jag varsamt sätta i en tunn, tunn ring i bröstvårtan och min tunnaste stav i tungar och ha det så nån vecka och sen ett vanliga piercingsmyckena.

• Anonym (Nyfiken)

Puffar

• carlf

Kör på. tycker det är super läckert o sexigt med smycke där.

• Feltryck01

Bra svar TS, låter riktigt genomtänkt!
    Eftersom det lätt kan bli fel genom ord kan jag väl säga att jag verkligen menar det också.. :P

Kan ju vara värt att nämna OnT att en vän till mig slutade åka buss efter att hon piercade kappan, framförallt gamla bussar längst bak, då hon fick orgasm jämt

• Anonym (Nyfiken)
    Feltryck01 skrev 2014-01-30 22:00:10 följande:
    Bra svar TS, låter riktigt genomtänkt!
    Eftersom det lätt kan bli fel genom ord kan jag väl säga att jag verkligen menar det också.. :P

Kan ju vara värt att nämna OnT att en vän till mig slutade åka buss efter att hon piercade kappan, framförallt gamla bussar längst bak, då hon fick orgasm jämt
    Tack.

Oj, tänk vilken kraftfull liten grej det där! Får man såna effekter som din vän då vetefasen om jag skulle behålla den...
Svar på tråden Söker råd och tips inför intimpiercing. :-) (tjej)