• Anonym (Erica)

Seriös organisation > fadderbarn

Efter att ha varit givare på andra sätt i flera år tänkte vi nu gå över till att ha ett fadderbarn istället. Särskilt som jag tycker att mina barn ska få mer kunskap om hur det är att växa upp i andra länder där man kanske inte har samma förutsättningar som här.

Kan någon rekommendera en seriös organisation, det finns ju så många.
    Tänkte på något liknande SOS Barnbyar, är det bra?
    Vi vill kunna följa med så att det blir lite mer konkret, kanske att man får en rapport varje år. Det behöver inte vara ett specifikt barn egentligen, det går lika bra med en by eller en skola som man får veta lite mera om.

Tacksam för tips!

• Svar på tråden Seriös organisation > fadderbarn
  • Fjärilslarv

Jag har fadderbarn via barnfonden och det fungerar jättebra =). Jag fick för någon månad sedan en redovisning om vart alla pengar (som alla faddrar med barn i samma by) har gått till och vad just "min" familj har fått för hjälp.

Jag brevväxlar även mycket med mitt fadderbarn =).

• Anonym (Erica)

Tack för tips, det ska jag kolla upp!
    Det låter precis som något som kunde passa oss.

• Fjärilslarv
    Anonym (Erica) skrev 2014-01-30 13:24:54 följande:
    Tack för tips, det ska jag kolla upp!
    Det låter precis som något som kunde passa oss.
    jo jag kan ju inte vara opartiskt ;).
    Mitt fadderbarn får också extrapengar vid jul och när han fyller år (dras flera månader i förväg dock) och då får jag alltid ett handskrivet kvitto av honom på vad familjen har köpt.
    Jag skickade även extrapengar när han sa att han behöver någonstans att ha sina kläder osv.
    Han är 10 år nu och ska bli fotbollsproffs ;).
Svar på tråden Seriös organisation > fadderbarn