• Anonym (orolig)

Mitt huvud vibrerar och tjuter, vet någon vad det är?

Jag känner att jag måste få lite klarhet i det här för jag orkar snart inte med detta längre.

Varje kväll när jag har gått och lagt mig för natten och börjat varva ner har mitt huvud börjat vibrera, "knastra" och "spraka" för att sedan gå över i ett högt tjutande läte. Detta är över på kanske 5-6 sekunder. Det är alltså inget jag hör i öronen, utan det är liksom inuti huvudet. Svårt att förklara.

Det har pågått i ungefär ett halvår, och jag är riktigt jävla skiträdd om jag ska vara ärlig. Till saken hör att jag är epileptiker, dock är jag anfallsfri sedan över ett år när jag efter mycket om och men fick byta till en annan medicin. Jag får inga kramper utan jag förlorar medvetandet och faller ihop i en liten klump. Jag är rädd för att detta med huvudet har med epilepsin att göra, men jag har inte hittat något om det. Har googlat och googlat och hittar ingenting som överensstämmer med mitt fall.

Är det någon annan som har varit med om något liknande och kan lugna mig? Har det med min sjukdom att göra, eller håller jag på att bli galen? Rynkar på näsan

• Svar på tråden Mitt huvud vibrerar och tjuter, vet någon vad det är?
  • Anonym (N)
    men, har några konstiga "ljud" inne i huvudet 
    fortfarande på höger sida... 
    högt knaster, smäller liksom till lite metalliskt sådär 
    har ju bara haft de här symptomen sen jag började 
    m Lyrica o nu Gabapentin..

Källa:

http://www.epilepsiforum.se/viewtopic.php?p=3605

• Anonym (orolig)

Tack, hade missat den.

Fan också, vill verkligen inte ha tillbaka skiten! Har inte haft några som helst "vanliga" anfall under den här tiden och det är bara på natten de här ljuden sker. Finns det någon annan ickeepileptiker som haft det här?

• Anonym (N)
    Anonym (orolig) skrev 2014-01-30 21:18:57 följande:
    Tack, hade missat den.

Fan också, vill verkligen inte ha tillbaka skiten! Har inte haft några som helst "vanliga" anfall under den här tiden och det är bara på natten de här ljuden sker. Finns det någon annan ickeepileptiker som haft det här?
    Vad jobbigt för dig :( !

Tyvärr kan jag inte svara så sett för jag har inte din sjukdom och känner inte heller någon med den.
  • Anonym (orolig)
    Anonym (N) skrev 2014-01-30 21:22:17 följande:
    Vad jobbigt för dig :( !

Tyvärr kan jag inte svara så sett för jag har inte din sjukdom och känner inte heller någon med den.
    Tack ändå för dina svar. Hjärta
  • haraazi

Man kan ha så precis innan en sömnparalys. Alltså du är vaken just när det händer men påväg att somna, på gränslandet mellan vakenhet och sömn.

• Anonym (orolig)
    haraazi skrev 2014-01-31 03:20:27 följande:
    Man kan ha så precis innan en sömnparalys. Alltså du är vaken just när det händer men påväg att somna, på gränslandet mellan vakenhet och sömn.
    Jaha, kan man det? Visste inte att sömnparalyser kunde yttra sig så, trodde att man blev "förlamad" och hade läskiga hallucinationer. Men det kanske är från person till person.

• Scratchy
    Anonym (orolig) skrev 2014-01-30 22:10:12 följande:
    Hm, jag kan ha hittat något som stämmer ganska bra in på det här, förutom att jag är vaken när det händer och att jag inte ser färger. Aldrig hört talas om fenomenet, men det låter likt.

en.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome
    Jag har EHS och det är precis som du beskriver i trådstarten. För mig låter det som att det kommer en tryckvåg och sen låter det som en gammal radio som sprakar mellan två stationer. Men det låter olika för alla.
  • Anonym (orolig)
    Scratchy skrev 2014-02-07 09:50:54 följande:
    Jag har EHS och det är precis som du beskriver i trådstarten. För mig låter det som att det kommer en tryckvåg och sen låter det som en gammal radio som sprakar mellan två stationer. Men det låter olika för alla.
    Vad skönt att höra att jag inte är ensam om det här, även om jag förstår att det måste vara otäckt för dig. Hur länge har du det innan det går över?

För mig blir det nästan fysiskt först, det känns nästan som att någon tar tag i huvudet och trycker väldigt hårt på det innan de här ljuden kommer.
    Nu har jag inte haft det här på en vecka kanske, men det är skönt att veta vad det är så man inte behöver oroa sig när/om det kommer tillbaka.

Svar på tråden Mitt huvud vibrerar och tjuter, vet någon vad det är?