• Anonym (???)

Äggledarinflammation som gravid?

Hej! 

Är det någon som haft äggledarinflammation som gravid? 

Jag har under två veckors tid haft smärtattacker i nedre delen av magen som inte ger med sig och läkarna hittar inget fel. Jag är också öm över äggstockarna när doktorn känner på dom. 
    När man inte får besked av doktorn så blir man ju googledoktor själv och jag känner igen en del av symptomen. 

Vad hade du för symptom när du hade äggledarinflammation? 

• Svar på tråden Äggledarinflammation som gravid?
  • Lilo90

Hej! Jag hade inte äggledarinflammation när jag var gravid, men jag hade jätte ont i nedre delen av magen och i äggstockarna. Kunde komma plötsligt och gjorde jätteont, kändes som en skarp smärta. Tror jag fick så i v.30 som fortsatte tills fl. Det ända som hjälpte var ett varmt bad! Badade säkert 3-5 ggr dag och även på natten. Vilken vecka är du i? Tror iaf att det kan vara trycket neråt som påverkar. Så inget farligt :)

• Malima

Jag är bara i vecka 17, så jag hoppas verkligen att det inte håller i sig till fl!!

Hur långa var dina attacker?

• Anonym (?)

Har du gjort RUL än? Gjorde läkaren ett UL? Tog han några klamydiaprover eller något? Kollade ni efter uvi?

• Malima

Rul har jag inte gjort, dock 4 ul medan jag låg på sjukan.
    Uvi-testerna är negativa, men klamydiaprovet som togs igår har jag inte fått svar på ännu...

• Anonym (hm)

Har de tagit urinodling (som skickas till lab) eller bara stickor som de läser av direkt? Mina uvi:er syns nämligen inte på stickor nu när jag är gravid, men de kan vara väldigt smärtsamma och jag har fått jättemycket antibiotika. De syns bara på odling. Kanske är nån sån variant på dig? Har du feber? Har de kollat snabbsänka på dig (stick i fingret)?

• Irie

Har liknande ,men har haft innan graviditet med.nu är jag i v9 och de har undersökt och tagit prover på allt man kan drabbas av i princip..men inget.. Smärtan kommer och går lite feån dag till dag ..

• Malima

Ingen feber, snabbsänkan låg på 29. Urinproven är skickade till lab.

Irie- skönt att höra att jag inte är ensam i alla fall!! Hoppas det går över för oss båda!

Svar på tråden Äggledarinflammation som gravid?