• loajaja

Tipsa om bra SPA nära Göteborg!

Snälla vill ha tips på bra spa I och nära gbg/bohuslän/västra götaland

att kunna bo 1 natt alltså att hotel finns I anslutning

och spaet vill jag ha minst nån bubbelpool vanlig pool och några unika saker som utepool, speciella pooler/källor

alltså inte vanliga badhus med nån liten bubbelpool I anslutning till badhuset som inte har hotell

vilka har ni varit på?

• Svar på tråden Tipsa om bra SPA nära Göteborg!
  • loajaja

berätta gärna lite om hur ni upplevde varje SPAställe ni varit på : D

TACK PÅ FÖRHAND

• Babyheart

www.arkenhotel.com/art-garden-spa

Ett hotell inne i Göteborg med kallbad, bubbelpool, varmvattenbassäng, aromabastu osv... 

Det mysigaste hotellet som jag varit på. Litet men så otroligt fint med en trädgård inomhus som de öppnar upp taket på under sommarhalvåret. :))

www.sanktjorgenpark.se/

Sankt Jörgen ligger ute på Hisingen i Göteborg och har ett jättefint spa med tvagningsritual i duscharna som ingår för alla gäster.

• Emy88

IQ-suites har verkligen toppklass. Du får egen bastu och pool i din egen suite som för övrigt är två våningar. Hon som äger stället fyller kylskåpet med godsaker och om ni saknar något åker hon och köper det på en gång. Ni har fyra (!) tv-apparater i suiten, varav en i spegeln, två duschar, möjlighet att se 3D film på rummet. Kan styra musikanläggningen från övervåningen för spat som är på nedervåningen. Jämte poolen finns fotöljer som ni kan sitta och dricka något gott i. Vi betalade 2150 kr för en natt. Finns även utomhuspool på sommaren.

• Plopps80

Jag har prövat många olika spa och det absolut bästa är Lundsbrunn. Där får man valuta för pengarna på alla sätt och en riktigt underbar upplevelse. Googla på Lundsbrunn spa de brukar ha vintererbjudande. Förra året åkte jag och nin bästa kompis dit 2 nätter. Då ingår en behandling. 2 middagar 2 frukost och 2 luncher samt tillgång till spa. Allt för 2100:- pp. Love it!!!!

• maloooa

Någon som varit på VANN, Stenungsbade yacht club, Hagabadet eller Marstrands havshotell spa eller det nya som är vid heaven 23?

• Plopps80

Hagabadet är ju sååå tråkigt finns ingenting. Vann är coolt med mkt olika pooler men det är ingen mysig känsla där och maten var inget vidare.

• Plopps80

Stenungsbaden är ju heller ingen hit! Som sagt är Lundsbrunn bäst de har solrum där man ligger i ett varmt rum med havsbrus och sollampor. De har en pool och bubbelpool samt en bänk där man kan hälla hett källvatten över sig och göra peeling med grejer man köper billigt där.

• Babyheart
    Plopps80 skrev 2014-02-03 08:23:24 följande:
    Stenungsbaden är ju heller ingen hit! Som sagt är Lundsbrunn bäst de har solrum där man ligger i ett varmt rum med havsbrus och sollampor. De har en pool och bubbelpool samt en bänk där man kan hälla hett källvatten över sig och göra peeling med grejer man köper billigt där.
    Jag jobbar som spaterapeut/massör och receptionist på Lundsbrunns Kurort SPA och kan absolut hålla med om att vår anläggning är helt ok till ett bra pris.Vi har anor sen 1724 och det återspeglar sig i byggnaderna som ligger vackert placerade i ett grönskande området. Väl värt ett besök! :)
  • Plopps80
    Babyheart skrev 2014-02-03 13:51:45 följande:
    Jag jobbar som spaterapeut/massör och receptionist på Lundsbrunns Kurort SPA och kan absolut hålla med om att vår anläggning är helt ok till ett bra pris.Vi har anor sen 1724 och det återspeglar sig i byggnaderna som ligger vackert placerade i ett grönskande området. Väl värt ett besök! :)

Ja jag är helt frälst! Gör reklam för er överallt borde få provision för jag får alla att vilja åka dit haha. Men jag är galen i spa det är det bästa i mitt liv och av alla jag provat (vilket är en del) är Lundsbrunn klart bäst på alla plan.
Svar på tråden Tipsa om bra SPA nära Göteborg!