• Anonym (!?"#)

avsäga sig vårdnad, sen vilja ta tillbaka den... hur funkar det?

om vårdnadsföräldern säger nej?

• Svar på tråden avsäga sig vårdnad, sen vilja ta tillbaka den... hur funkar det?
  • Anonym (Z)

Då får du stämma på gemensam vårdnad eller ensam vårdnad om det var det du vill ha

• Anonym (!?"#)
    Anonym (Z) skrev 2014-02-01 21:23:33 följande:
    Då får du stämma på gemensam vårdnad eller ensam vårdnad om det var det du vill ha
    okej... Hur lätt är det att få igenom en sån stämning då?
  • Anonym (75)

Det beror på hur lång tid som har gått och hur engagerad du har varit under tiden.

• Anonym (!?"#)
    Anonym (75) skrev 2014-02-02 18:13:55 följande:
    Det beror på hur lång tid som har gått och hur engagerad du har varit under tiden.
    ca 1år... inte speciellt...men vill börja bli nu
  • Anonym (...)

Du kan alltid skylla på att den andra föräldern lurade av dig vårdnaden.

• hellokill3r

Det går inte att lura av någon vårdnaden, det sker under utredning och samtal med familjerätten (socialtjänsten) och man får information från dom..

• Anonym (hm)

Du kanske ska börja försöka få mer umgänge och tillit innan du börjar kräva vårdnad? 
    Hade jag haft barn och pappan inte varit delaktig hade jag aldrig velat att han skulle få vårdnad bara sådär för att det passar nu. 

• Anonym (...)
    hellokill3r skrev 2014-02-02 23:45:07 följande:
    Det går inte att lura av någon vårdnaden, det sker under utredning och samtal med familjerätten (socialtjänsten) och man får information från dom..
    Det går. Man kan skriva på helt frivilligt...
  • hellokill3r
    Anonym (...) skrev 2014-02-03 00:39:37 följande:
    Det går. Man kan skriva på helt frivilligt...

Jo jag vet jag har gått igenom det med två barn, och det föregås alltid av en utredning om det ligger i barnets intresse, samt att det bevittnas av en socialsekreterare som också informerar om vad det innebär när man avskriver sig vårdnaden..
Svar på tråden avsäga sig vårdnad, sen vilja ta tillbaka den... hur funkar det?