• Anonym (2be)

stort bröllop?

Jag och sambon ska gifta oss i augusti. Tanken från början var att vi skulle bjuda 50 gäster, ha festen i en lokal, ha catering osv. Nu känner vi bara att det är inte alls så vi vill ha det. Vi vill hellre ha ett litet med närmsta familjen. En stor fest känns så stressigt, dyrt och jobbigt! Sambons föräldrar bor i ett hus på landet så våran nya plan är att ha bröllopet där, utomhus. Samtidigt som det känns rätt så känns det så taskigt mot alla andra som inte blir bjudna. Dom flests bor många mil bort/annat land så dom behöver ju lite tid på sig att planera sin resa så vi kan ju inte skicka ut nått "save the date" och sen ångra oss. Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden stort bröllop?
  • aleakim

Det är ju er dag, ha det som ni vill ha det så att ni kan njuta av dagen. Frågar någon så säg att det är en pengafråga för så brukar folk inte fråga mer.

• Anonym (ellen)

Förstår inte riktigt vad frågan är? Funderar ni på att bjuda alla 50 och sedan kanske ändra er?

Vi har också gått från att vilja ha ett stort bröllop till att nu bara vilja ha närmsta familj å vänner. Men vi planerar inte bröllopet ännu.

• aleakim

Jag hade haft ett litet bröllop förresten, om det var det jag kände för. Nu hade jag tre gäster på mitt egna så kan väl tillägga att jag förstår er önskan om att hålla det litet.

• Anonym (Jess)

Ha det som ni vill, det är ert bröllop! Men förstår hur du känner dig, vi har 90 gäster på listan än så länge men jag skulle gärna ha mindre... Känns dock som att flera kan bli ledsna om de inte blir bjudna :/

• Anonym (ellen)

Jag bryr mig inte det minsta om vad folk tycker som inte blir inbjudna. Det kommer att vara vår dag och varje person kostar rätt mycket pengar så vi kommer bara att bjuda de vi verkligen vill ha där. Det betyder att en del nära släktingar som fastrar/mostrar, farmor och farfar inte kommer få komma. tre av fyra par ur föräldragruppen kommer få komma. Kanske borde man bjuda hela föräldragruppen om man är igång men det ena paret har vi aldrig umgåtts med på egen hand. Det kanske är att trampa en del på fötterna, men det bryr jag mig inte om.

• Anonym (Bröllop)

Ni ska ju göra som ni vill.

Vi hade 150 gäster på vårat bröllop, men samtliga av de 150 ville vi verkligen bjuda. Inte en enda gäst blev bjuden "bara för att de blir besvikna annars".

Ert bröllop så gör det som känns bäst för er....

• SupersurasunkSara

Det är ju ert bröllop. NI ska trivas. Men det finns ju vissa regler att följa (även om det är rätt uppluckrat numer) Är ni ett gäng tjejer som brukar träffas allihopa är det inte så bra att bjuda bara några av dem. Även om man kanske inte kommer överens med alla helt perfekt.

Vi ville eg bara ha två vittnen, men det blev några fler iaf och det var supermysigt. Mitt första bröllop var vi 90 personer på och jag pratade nog knappt med hälften för att jag inte hann.

Svar på tråden stort bröllop?