• Anonym (Sandra)

Började er förlossning på dagen?

Hur ovanligt är det att förlossningen startar på dagen? De flesta jag känner har vaknat på natten av värkar. Men finns det några som fått värkar på dagen?

• Svar på tråden Började er förlossning på dagen?
  • Plopps80

Bägge mina förlossningar började med värkar vid 21 tiden. Den första förlossningen startade onsdag 2/4 kl 21 och dottern föddes fre 4/4 kl 06 på morgonen. Med sonen fick jag värkar vid 21 tiden 22/11 och han föddes kl 12 den 23/11. De flesta förlossningar startar under vila därför är mitt tips att INTE putsa fönster och springa runt. Jag vilade massor och bägge barnen föddes i vecka 38+0

• SR87

Förlossningen började på morgonen 2/6. Vaknade vid 7 för att jag var kissnödig och såg då att slemproppen gick (eller hur man nu säger?) Ca 30 minuter senare kom första värken. Åkte in till förlossningen strax efter lunch och sonen föddes sedan den natten kl 3 (3/6)

• Hannah 725

Min första förlossning började med svaga värkar kl 01 på natten (jag kunde sova typ som vanligt) och dottern kom ca 24 timmar senare. Min andra började med svaga, oregelbundna värkar någon gång under eftermiddagen (aktivt värkarbete från kl 19) och sonen kom kl. 23.

• Annsiss

Båda mina förlossningar har startat med värkar runt 15.00, första föddes 22 nästa dag andra 13 nästa dag.

• grodan25

Båda mina förlossningar har startat på dagen. Med första barnet gick vattnet på förmiddagen och värkarna började så smått framåt eftermiddagen. Var på förlossningen vid 19-tiden och dottern är född vid 23-tiden.
    Med andra barnet gick slemproppen på eftermiddagen och värkarna kom framåt kvällen. Var på förlossningen vid 23-tiden och 30 minuter senare är sonen född.

• Frida i det fria

Mitt i natten eller sen kväll. En gång efter samlag på kvällen. Alla tre gånger har vattnet gått.

• 1978

Märkte av det på dagen, men hade förmodligen börjat öppna mig under natten. Men det kände jag inte.

• Jungblom

1:an kl 01 med regelbunda värkar
    2:an startade på eftermiddagen 2 dygn innan, men var svaga värkar, drog igång ordentligt på morgonen
    3:an kl 01.30 regelbunda värkar

• dooleys85

Med första så gick vattnet på e-middan men inga känningar eller nått så åkte hem igen.

På kvällen runt 20 började jag få sammandragningar föddes kl 0.15.

Var helt öppen vid ankomst. Var ute 46 min senare.

Med andra starta det runt 5 på morgonen. Han föddes 08.37, 17 min efter inskrivningen.

Med tredje gick vattnet kl 23 hemma inga känningar men var ändå tvungen åka in direkt få dropp pga gbs-infektion.

Var bara öppen 3 cm vid ankomst strax innan midnatt. Hon föddes 02.46

¸.?*¨*?☆ Isaac 051109, Elias 080923, Nova 101231☆?*¨*?¸.
  • Flappan

Min andra förlossning starta när jag stod o stekte pannkakor till lunch....:)

• Archandra

Min första förlossning startade vid fyra på morgonen. Den andra vid tiotiden på förmiddagen.

• plop

1a barnet : vatten avg ca kl 12 värkar började vid 22tiden och plutten var ute 04,42

2a barnet: värkar började vid 15 tiden, ute kl 19,05

• Mellanmjölkens land

Första förlossningen började som förvärkar på kvällen som fortsatte över natten istället för avta som vanligt. Vaknade vid 8 på morgonen av värkar.

Andra förlossningen misstänkte jag på förmiddagen att den tänkte sätta igång men riktigt igång kom den inte förrän mitt på eftermiddagen (när jag sovit middag)

• Dixie

med min 2:a fick jag de första värkarna vid kl 18 - kl 21 var dottern född!

• Anonym (2)

Första: mitt i natten med vattenavgång.

Andra: På kvällen med värkar.

Svar på tråden Började er förlossning på dagen?