• levande charader

Goda fyllningar i bullar?

Jag skulle vilja ha lite tips på goda fyllningar till bullar. Jag gillar inte vanliga kanelbullar så jag brukar göra vaniljbullar istället. Jag ska ha en bakdag i veckan som kommer och fylla på frysen med lite gott. Tänkte då passa på att göra en stor deg som jag sen kan variera fyllningen med. Vad brukar ni fylla era bullar med?

• Svar på tråden Goda fyllningar i bullar?
  • Softy

Kardemumma+vaniljsocker är ett gott alternativ om man inte tycker om kanel.

• levande charader
    aleakim skrev 2014-02-02 19:57:11 följande:
    Blåbär, mums. Eller hallon och kardemumma.

Lägger du bara i bären som dom är i mitten och rullar ihop? Eller hur gör du, har du något mer i?
  • MartinaE

Smör, lemoncurde och kardemumma!

Smöt, farinsocker, rivet apelsinskal lite kanel är en annan favorit.

Smör, vaniljsocker och mandelmassa är inte heller helt fel =)

• Laine

Smällt choklad.
    jag kavlar ut degen som vanligt och brer på antingen ljus eller vit smällt choklad.
    Riktigt gott blir det.

• Maroschka

Jag brukar riva mandelmassa som fyllning, och smör då såklart. Blir lite krämigt och gott bara man inte tar för mycket

• Laine
    Laine skrev 2014-02-02 22:29:56 följande:
    Smällt choklad.
    jag kavlar ut degen som vanligt och brer på antingen ljus eller vit smällt choklad.
    Riktigt gott blir det.
    Skyller på att jag är trött eftersom jag stavade fel. 2 gånger :p
  • Migas
    Maroschka skrev 2014-02-02 22:31:15 följande:
    Jag brukar riva mandelmassa som fyllning, och smör då såklart. Blir lite krämigt och gott bara man inte tar för mycket
    Detta med lite rivet skal av apelsin är gott till, och passar även bra till saffransbullarna till jul. 
  • MartinaE

Om ni gör lemoncurdebullarna så tänkt på att ta hela kardemummakärnor och mortla. Det blir en fin kontrast med det sur/söta från lemoncurden och de knastriga kardemummakärnorna.

• bumse2

Smör, socker och kokosflingor

Smör, socker och hasselnötsmassa

Smör socker och hackad mjölkchoklad

Smör, socker, kanel, hackad Dumle och hackade pecannötter

• Softy

Receptet på chokladbullar måste jag testa någon gång. Det låter jättegott!! :)

Svar på tråden Goda fyllningar i bullar?