• FrökenIda

Kraftig blödning och menssmärtor tidigt i graviditeten, någon annan?! Orolig för missfall.. :(

Hej! 

Plussade förra veckan med cb digitalt "gravid 2-3 veckor". Dagen därpå, den 30 jan, fick jag lite blod på pappret som blev mer och mer och på lördagen den 1 feb började jag blöda rejält och fick i samma veva smärtor i underlivet och sedan också smärtor i nedre magen. Det kändes som vanlig mensvärk, ibland molande ibland stickande, men det blev värre och jag fick ta alvedon. Värken släppte då men jag fortsatte blöda och blöder fortfarande, dock något mindre nu. Idag har jag bara lite molande värk men inbillar mig att jag fått missfall!! Känner mig inte gravid längre....Gråter

Blodet är rött, allt från rosa/klarrött till vinrött, alltså färskt blod, och det kommer emellanåt som-stora klumpar i. Det är också slemmigt. Detta har jag läst om mycket och det bådar integott att man får ont samtidigt som man börjar blöda, särskilt inte om man är tidigt i graviditeten. Samtidigt vet jag att det kan vara vanligt att man blöder och den molande värken kan ju vara livmodern som växer och ligamenten. Att det dessutom bildas klumpar i och är slemmigt ska visst inte heller vara bra utan tyder kanske på att jag har fått missfall...?? Är så orolig... :(

Jag har en son på 9 månader så detta är mitt andra barn och jag minns att jag blödde lite lätt när jag väntade sonen, men inte så här. Känns annorlunda... 

På onsdag ska jag till mvc men känner att detta tynger mig enormt och jag skulle så gärna under tiden jag väntar vilja höra från er andra som varit med om/är med om samma sak. Framför allt hade jag blivit glad om ni som haft mensliknande symptom och sedan fullföljt graviditeten vill dela med er  :) 

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Kraftig blödning och menssmärtor tidigt i graviditeten, någon annan?! Orolig för missfall.. :(
  • ektopp

Det låter ju tyvärr som missfall. Det är säkert ingen tröst men det är oerhört vanligt med tidiga missfall. Av alla ägg som befruktas är det bara ca 30 % som mynnar ut i att det föds ett barn. Jag har ingen egen erfarenhet av missfall men jag föreslår att du avvaktar till i imorgon och försöker nå din BM då. Kram till dig!

• FrökenIda
    ektopp skrev 2014-02-02 14:40:19 följande:
    Det låter ju tyvärr som missfall. Det är säkert ingen tröst men det är oerhört vanligt med tidiga missfall. Av alla ägg som befruktas är det bara ca 30 % som mynnar ut i att det föds ett barn. Jag har ingen egen erfarenhet av missfall men jag föreslår att du avvaktar till i imorgon och försöker nå din BM då. Kram till dig!
    Tack för svar! 

ja, det är ju det.... Min man är dock mer positiv och tror att det beror annat. Jag tog ett g test idag och det visade lika tydligt positivt, men inte starkare, som när jag testade mig i torsdags (tog ett billigt test också innan jag testade med det digitala). Men det kan ju ta ett tag innan hcg försvinner helt i kroppen efter ett missfall. 

ja, jag får väl ringa imorgon till mvc. Kanske kan man få komma dit tidigare. Vi ska på vanlig inskrivning på onsdag nämligen, så ringer jag imorgon till min bm och berättar att jag blött så i helgen och haft ont kanske jag kan få en tid samma dag.

Åh det känns så himla tråkigt detta...:(
  • FrökenIda

Någon annan som haft värk i underlivet och magen och blödning samtidigt tidigt i sin graviditet? 

• JennieCH

Jag tycker också det låter som ett missfall. Som du säger så är menssmärta och blödning inte en så bra kombination i en graviditet. Molande värk får man ofta i början, jag hade iaf det så men riktig menssmärta bör man inte ha, samt klumparna.

Själv fick jag ett missfall i en duplexgraviditet, jag hade inte det minsta ont men det var mycket blod och med klumpar. Blödde under en lång tid.

Graviditetstesten kan du inte lita på då du måste vänta minst 2 veckor efter missfallet, kan ta upp till 9 veckor för hormonerna att försvinna.

Jag hoppas verkligen att blödningen beror på något annat, men ring till MVC imorgon och se vad de säger.

• FrökenIda
    JennieCH skrev 2014-02-02 16:11:41 följande:
    Jag tycker också det låter som ett missfall. Som du säger så är menssmärta och blödning inte en så bra kombination i en graviditet. Molande värk får man ofta i början, jag hade iaf det så men riktig menssmärta bör man inte ha, samt klumparna.

Själv fick jag ett missfall i en duplexgraviditet, jag hade inte det minsta ont men det var mycket blod och med klumpar. Blödde under en lång tid.

Graviditetstesten kan du inte lita på då du måste vänta minst 2 veckor efter missfallet, kan ta upp till 9 veckor för hormonerna att försvinna.

Jag hoppas verkligen att blödningen beror på något annat, men ring till MVC imorgon och se vad de säger.
    Beklagar ditt missfall.. :/ 

Hur var dina klumpar om jag får fråga? Mina är i olika storlekar men har fått två stora klumpar. I toastolen såg de ut att vara som en pingisboll typ... (?) ursäkta detaljerna.. 

Nä, jag vet. testet idag säger ju egentligen ingenting. Vad jobbigt att det kan ta så lång tid... kan man ha graviditetstecken kvar då också under samma tid tror du? Ja känner att jag fortfarande har kvar vissa som andfåddhet, trötthet, rosig om kinderna, molande värk, tung och tjock och ont i huvudet, men känslan inuti känns inte äkta.. jag KÄNNER mig liksom inte gravid trots tecknerna.. :( 

Ja, tack. Jag får se vad de säger imorgon. Men de kan ju tyvärr inte göra så mycket de heller antar jag... :/ De kommer väl säga att vi får avvakta och så får jag ta ett test igen om några veckor. enligt digital var jag befruktad för 2-3 veckor sedan så... typ i gravidv 5 var/är jag ju då.. så för tidigt väl att göra vul...? Finns väl ännu inget hjärta som kan slå...?
  • FrökenIda

Finn jag det någon med positiva erfarenheter?

Känner mig så ledsen och nedstämd... oavsett så finns det ju inget jag kan göra åt saken. Har jag  ett pågående missfall just nu så har jag... men hoppet är väl det som lämnar en sist antar jag... även om jag känner mig ganska så säker på att jag inte får behålla detta barnet... men just därför hade det varit så skönt att få höra av några som faktiskt haft blödningar och smärtor där det resulterat i barn... 

• Kaninkokerskan

Mina MF har alltid börjat som lite blodblandade flytningar utan smärta, för att sedan eskalera efter några dagar och då kommer det rent blod med klumpar. Ingen smärta hade jag vid mina MF.

• FrökenIda
    Kaninkokerskan skrev 2014-02-02 18:03:24 följande:
    Mina MF har alltid börjat som lite blodblandade flytningar utan smärta, för att sedan eskalera efter några dagar och då kommer det rent blod med klumpar. Ingen smärta hade jag vid mina MF.
    Ok.. 

Ja, mitt började också med blodblandade flytningar. Fast då blev jag inte ett dugg orolig eftersom det såg precis ut som när jag väntade sonen. Lite sådär ljusrosa och slemmigt. Men dagen därpå kom ju kraftigare mensliknande blödningar med klumpar i. Har dock haft sådana menstruationer tidigare med klumpar i, men i kombination med smärtan som kom så blev jag jättorolig . Det varade ju dock bara några timmar. Smärtan försvann efter att jag tog alvedon igår, och har inte kommit tillbaka. Nu känns bara den där molande oh stickande känslan som jag också hade när jag väntade sonen. Blödningarna varar fortfarande men betydligt mindre. 
  • Rebeckisen

Hade menssmärtor och blod i ca v.9! Är nu i v. 33! :) för att få lite positivt tänkande här!

• FrökenIda
    Rebeckisen skrev 2014-02-02 18:22:49 följande:
    Hade menssmärtor och blod i ca v.9! Är nu i v. 33! :) för att få lite positivt tänkande här!
    Tack :) Och grattis till din bebis i magen! :)

Får jag fråga lite mer ingående hur dina menssmärtor kändes? Satt smärtan i underlivet och/eller nedre magen? Var det molande, stickande, krampande? Och blodet, hur var det? Kom de samtidigt? Blödningen och smärtan? Och hur länge hade du det? 

(Förlåt för alla frågor...)

Är så bekymrad eftersom jag har haft ganska så rikligt med blod, färskt rött , och en hel del klumpar i.. :/ Fast skulle vilja påstå att det endast varade en dag med allt det där. Idag har jag t ex inte ont, bara lite molande, och det känns som om blödningen håller på att avta... 
Svar på tråden Kraftig blödning och menssmärtor tidigt i graviditeten, någon annan?! Orolig för missfall.. :(