Kraftig blödning och menssmärtor tidigt i graviditeten, någon annan?! Orolig för missfall.. :(
Hej!
Plussade förra veckan med cb digitalt "gravid 2-3 veckor". Dagen därpå, den 30 jan, fick jag lite blod på pappret som blev mer och mer och på lördagen den 1 feb började jag blöda rejält och fick i samma veva smärtor i underlivet och sedan också smärtor i nedre magen. Det kändes som vanlig mensvärk, ibland molande ibland stickande, men det blev värre och jag fick ta alvedon. Värken släppte då men jag fortsatte blöda och blöder fortfarande, dock något mindre nu. Idag har jag bara lite molande värk men inbillar mig att jag fått missfall!! Känner mig inte gravid längre....
Blodet är rött, allt från rosa/klarrött till vinrött, alltså färskt blod, och det kommer emellanåt som-stora klumpar i. Det är också slemmigt. Detta har jag läst om mycket och det bådar integott att man får ont samtidigt som man börjar blöda, särskilt inte om man är tidigt i graviditeten. Samtidigt vet jag att det kan vara vanligt att man blöder och den molande värken kan ju vara livmodern som växer och ligamenten. Att det dessutom bildas klumpar i och är slemmigt ska visst inte heller vara bra utan tyder kanske på att jag har fått missfall...?? Är så orolig... :(
Jag har en son på 9 månader så detta är mitt andra barn och jag minns att jag blödde lite lätt när jag väntade sonen, men inte så här. Känns annorlunda...
På onsdag ska jag till mvc men känner att detta tynger mig enormt och jag skulle så gärna under tiden jag väntar vilja höra från er andra som varit med om/är med om samma sak. Framför allt hade jag blivit glad om ni som haft mensliknande symptom och sedan fullföljt graviditeten vill dela med er :)
Tack på förhand!