Ensam 3 månader - Maken gör "Lumpen"
Jag vet inte riktigt vad jag vill ha ut av tråden, kanske någon som gått igenom något liknande.
Min man har ändå äntligen kommit in och håller just nu på och gör Gmu utbildningen, han är 23 och jag är 22 år. Han har länge pratat om detta men ja, det har inte funnits utrymme för det fören nu, när vi båda har jobb. Jag är verkligen glad för hans skull, han tycker det är roligt och han vill ju arbeta för Försvarsmakten, har tidigare varit med i Fbu ( Försvarsutbildarna) och Hemvärnet.
Vi har varit ifrån varandra som längst 6 veckor, då jag för 1 år sedan åkte till Norrland och gick Totalvakt utbildning. Jag var hemma 1 gång däremellan, det var jobbigt att vara borta från varandra, nu är det ju bättre för min del, nu är det jag som är hemma, vi bor ju i hus så har lite att driva tid med, om inte jobbet. Men det är ändå riktigt jobbigt när han är borta, det är tomt i huset, äta middag ensam etc.
Gick ut med en killkompis i Fredags och vi hade roligt för stunden, men sen när man kommer hem och vaknar upp efter utgången, så saknade jag honom mer än nånsin och bara grät.
Det är inte heller precis lätt att prata med honom, då dom har strängt mobilförbud, så han har bara kunnat sms några sms mitt i natten, vi har pratat 1 gång på snart 1 vecka.
Han åkte i slutet på Januari och är färdig i maj, dom har förlängt Gmu med 1 vecka extra.
På Torsdag har han permission, och kommer hem Torsdag-Söndag, det är skönt för det är ända helgen jag är ledig, sen alla andra hans permissioner jobbar jag, det är mina jobbhelger, 12 timmars nattpass.
Som sagt vet inte vad jag vill ha ut med tråden, mer om någon gått igenom Gmu eller varit partnern som vari hemma.