• Samunotis

Plus Plus vad tycker era barn?

Vad tycker era barn om att leka med Plus Plus? Vilken ålder?

• Svar på tråden Plus Plus vad tycker era barn?
  • Hannah76

Köpte det till min dotter när hon fyllde fem, hon har aldrig lekt med det.

• Bong

Min dotter fick Plusplus i somras när hon fyllde tre och hon har lekt väldigt mycket med det! Hon har gått från att helt planlöst sätta samman bitarna till att börja bygga "tredimensionella" saker.

På förskolan där jag jobbar är det väldigt populärt.

• augustisten

På sonens fritids bygger de mest "bayblade"-snurror av dem och det gör han även hemma.

Min tvååring gillar att sitta och sätta ihop dem bara. Hon kan hålla på länge.

• Flickan och kråkan

5- och 6-åring leker rätt mycket med dem, men det går i vågor. Äldsta bygger mönster, lillebror bygger saker bilar, hus etc.

• Harmagedon

Jag (och alla andra föräldrar på vårt dagis tror jag) räknar plus plus som knark. Säkert inte skadligt men mer beroende framkallande än chrystal meth...

• Gladskit

Vi har ganska mycket smått plus plus. Vi köpte i somras inför vår Turkietresa och det var perfekt att sitta med på flyget och vid poolen och på stranden när man behövde få bort sonen från solen någon timme.
    Han byggde hus, bakugan (!) och allt möjligt av dem. Han var då 7,5 år.

• Duckan

Jag vet inte ens vad det är så förmodligen vet inte min 7-åring heller vad det är då hon aldrig har nämnt det.

• Duckan

Gladskit, okej inget jag sett och inget jag tror skulle roa min dotter om jag känner henne rätt.

• Mamman till trollen

Har det hemma. Sonen 6 år och dottern 4 år leker med det. De bygger både i 3D och 2d. Sonen har det på sexårsverksamheten och där leker barnen med dem. Det som är tråkigt är att det nästan är bara pojkar som leker med det.

❤️Elias-07❤️Wilma-09❤️Fanny-11❤️
Svar på tråden Plus Plus vad tycker era barn?