hjälp att hjälpa min dotter
Jag har en dotter som fyller 6 år i höst. Sedan hon var 1 år har hon haft otaliga öroninflammationer. Jag känner att vi inte får någon hjälp från sjukvården alls och att de bara låtit min dotter plågas i alla dessa år trots att jag bett om en grundlig undersökning och att få sätta in rör! Men nej säger de bara. Men det är en helt annan fråga!
Detta har nu resulterat i en kraftig hörselnedsättning och min förr så glada och utåtriktade dotter är nu mycket osäker och inåtvänd! Hon har tappat sina kompisar pga all frånvaro från dagis och blir inte ens bjuden på några kalas längre då barnen i gruppen knappt vet vem hon är längre då hon ständigt är sjuk!
Hon börjar skolan till hösten och jag är rädd att hon inte kommer att våga gå dit och inte kommer att få några kompisar. Att hon kommer halka efter i arbetet pga all frånvaro är ju oxå ett problem.
Men framförallt har hon blivit väldigt blyg och sitter mest ensam framför datorn eller ser en film. Ibland slänger hon ett öga ut till lekplatsen där alla kompisar springer och leker. Nu ringer de inte på vår dörr längre och själv vill hon inte gå ut till dom.
Hon får hela tiden höra: "Hör du dåligt eller?!" Och det är ju just vad hon gör...
Hon har blivit mycket stressad över detta och nu utvecklat migrän...
Tips på hur vi kan hjälpa vår dotter? Finns det verkligen inget mer sjukvården kan göra? Hur bemöter jag dottern när hon frågar varför hon inte får gå i simskolan som alla de andra barnen? Snälla hon behöver hjälp då hon mår fruktansvärt psykiskt dåligt!