Svartsjuk bonus
Har två bonusar, en 10 å en 13 år. Jag och min man har en gemensamt barn som är 16 månader. Vi har en mysig famil och jag gillar mina bonusar och de gillar mej. De älskar sitt syskon som i sin tur tycker att bonusarna är roliga. Nu till problemet: 10 åringen har blivit så himmeles svartis! Vi vet inte riktigt hur vi ska hantera det, hottils har vi gett honom mer uppmärksamhet och egentid, det klassiska med andra ord, men jag tycker det har blivit värre. Min mans förhållande till barnens mamma har inte varit bra och hon är inte alls stöttande så jag vet att det kommer sarkastiska kommentarer om bebisen från henne, men det är inget vi kan påverka, hon är som hon är. Han är nu på nivån att han är svartsjuk på bebisens mat, dvs bebismaten!! Och set är inte bara en eller två gånger utan jag ser att han blir svart i ögonen när vi ska äta och jag gör iordning maten till bebisen. Han vill att jag ska lägga upp maten på samma sätt, han vill leka med bebisens saker och har förstört en gunghäst och två speldosor. Bonusen har självfallet massor av leksaker själv. Det känns lite absurt att jag ska dela upp maten som till en bebis till min bonus, jag har gjort det några g för jag tänkte att det skulle stillas då, men det stillades inte alls. Han säger ofta att han oxå är liten, han jämför sig ex om han och den äldre bomusen måste ut och leka av sig så borde då bebisen oxå gå ut själv och leka!! Förstår ni problemet?? Jag tycker det är jobbigt och pappan tycker väl det med men inte alls som jag, för det är mest till mej det riktar sig.