• Klara340

    Sitter i rullstol - insemination?

    Hej, Jag har ett barn sedan tidigare och önskar inget hellre än ett syskon till detta barn. Jag och pappan har separerat och det känns inte aktuellt att detta förhållande kommer bli något mer utav. Jag har suttit i rullstol i 10 år och vår son föddes för 5 år sedan. Klarar att ta hand om ett barn men såklart är vissa moment svårare när man sitter i rullstol. Jag vet inte hur jag ska tänka men har en sådan stark önskan för ett till barn. Jag är 36 år och det jag funderar på är insemination i Danmark. Är det någon som vet hur de ställer sig till detta? Har inga sjukdomar utan är fysiskt, psykiskt frisk men har en funktionsnedsättning. Arbetar heltid men skulle i så fall förmodligen behöva gå ned lite i tid. Snälla svara gärna och hjälp mig reda ur dessa tankar,,,

  • Svar på tråden Sitter i rullstol - insemination?
  • Adina15

    Hej! tycker du låter som en väldigt driven och stark person och oavsett funktionsnedsättning så har ingen rätt att neka dig i din vilja och starka längtan (enligt min åsikt) när du verkar klara dig så pass bra som du gör på egen hand. jag tror att du är och kommer bli en alldeles utmärkt mor! och syskon är väl bland det bästa man kan ge sina barn, inte sant!?

    I Danmark är man generellt rätt öppen för det mesta så jag tror inte heller det kommer vara något hinder men kontakta lite olika kliniker direkt och ställ samma fråga! rent krasst skulle du annars kunna gå på krogen och "ragga upp en partner", det kan ingen neka dig. så varför skulle de neka dig ordnad hjälp på traven?

    önskar dig all lycka till!

Svar på tråden Sitter i rullstol - insemination?