• beckybe83

Ni med tidig blödning utan missfall

Jag är i vecka 5 (4+3). Jag har haft 2 missfall tidigare. Men har ändå en fundering om min nuvarande blödning.

Har någon haft en lätt blödning med slem och lätt mensvärk så här tidigt och ändå inte fått missfall?

Jag tror att det är ett mf på gång igen eftersom det kommer slem med blodet men hoppas ju självklart att fallet inte är så. Så ni som haft tidiga blödningar och inte fått mf, hur var era blödningar??

• Svar på tråden Ni med tidig blödning utan missfall
  • mn86

Jag hade tre missfall innan jag blev gravid med dottern. Med dottern blödde jag också men inte lika rikligt som vid missfallen. Kommer dock inte ihåg om det var slemmigt eller inte. Men jag fick gå och göra flera vul då jag väntade henne eftersom ja blödde lite då och då. Sedan hade ja lätt molvärk också men det berodde väl på att livmodern växte :)

• beckybe83

Tack för ditt svar Båda mina missfall hade jag grymma smärtor så jag spydde. Nu har jag bara lättare värk. Men det är slemmet som gör mig orolig. Vi har försökt i snart två år och väntan och ovissheten känns olidlig just nu.

• mn86

Får ni inte gå någon utredning? Vi fick göra det efter tredje missfallet. Så med graviditeten med dottern så fick jag äta trombyl och ta fragminsprutor. Dock visste de inte varför jag fick missfall. Och jag vet inte om det var med hjälp av trombylen och fragminet det funkade den gången. Tänkte att man brukar ju få utreda då man försökt i över ett år. Jag håller tummarna för att det inte är ett missfall denna gång för dig! Men prova boka ett vul. På mig har de kunnat sett hur det står till då jag kommit till vecka 6 (5+0) typ. :)

• beckybe83

Eftersom vi hade ett mf i juli så sa de att vi måste vänta till våren, även fast det hade gått 1,5 år när jag ringde i höstas. Men blev det ett tredje mf, vilket det nu är, så fick vi kontakta dem igen. Det ska jag göra imorgon. Ingen av graviditeterna har nått längre än vecka 4+4. Nu kräver jag hjälp. Nått fel verkar det ju vara.

• mn86

Usch va trist! :( de måste ju förstå att man inte mår så jäkla bra efter flera missfall och att det tar lång tid. Hoppas du får hjälp! Och ge inte upp! Jag är gravid nu igen med tvåan utan mediciner och utan att det har tagit tid. :) tyvärr fick jag ett utomkveds i somras så de blev tvungen att operera bort allt på höger sida. Men ja blev trots allt gravid igen :) fast ja hade börjat ha i tankarna att jag kanske inte skulle kunna få till ett syskon.. Det kommer att vara 1,5 år mellan barnen bara. :)

• beckybe83

Bara att ta sig tiden och steget att kontakta för hjälp är stort och något jag dragit mig för. Sist jag ringde kände jag mig dåligt bemött. Hoppas det blir ett bättre bemötande den här gången. Eller om det finns privat i närheten som är bättre.

Att läsa om dig inger mig ändå hopp Grattis till graviditeten och lycka till! Vilket litet under!

• aysn

Hej, jag har haft blödningar under alla tre graviditeter och jag har tre barn Alla gånger har jag trott att det var missfall på gång. Framför allt vid senaste graviditeten då jag hade riktiga störtblödningar. Blödningarna har kommit och avtagit och kommit igen och sedan slutat helt någon gång kring vecka 15-16. Lätt mensvärk har jag haft, men inga starka smärtor som du beskriver från missfallen. Blödningar i tidig graviditet är ju oerhört vanliga, men jag förstår absolut din oro! Jag har fått göra VUL och UL alla gånger när jag har ringt in och sagt att jag blöder. Hoppas du också får göra det och hoppas att allt går bra med din graviditet! Jag håller tummarna!

• FruOMor

Jag hade en blödning i v 6 men ännu så tickar ett hjärta i min livmoder

• beckybe83

Var det slem och blodklumpar i era blödningar? Det har jag och vore det inte för dem så vore jag inte lika orolig...

Svar på tråden Ni med tidig blödning utan missfall