• Anonym (oroligtjej)

Snälla hjälp mig? Fort!

Hej! Jag är en tjej som alltid haft ett intresse för tjejer. Jag har alltid undrat om hur det var att vara med en tjej så för 2 år sen hade jag samlag med en tjej i fyllan. Jag hann aldrig dock göra något på henne då vi blev avbrutna. Jag tyckte om det lite grann men det varade inte så länge. Men för ca 1/2 år sen började jag prata med en tjej och hon är bi. Vi började prata som vänner men på något sätt väckte hon ett intresse. När jag väl träffade henne var jag super nervös och ju mer jag tillbringade tid med henne så känner jag att mina känslor för henne växer. Hon är den första och sista jag tänker på varje dag. Att vara med & runt henne känns rätt. Min mamma vet om att jag haft med en tjej och att jag är väldigt öppen till allt. Men hon vet inte att jag är bi, hon tror att jag bara prova på. Jag vill säga till min mamma att jag är bi och har träffat en tjej men är väldigt rätt att hon inte skulle acceptera det. Tjejen jag träffar har aldrig varit hos mig. Hon vet inte att min mamma inte vet. Jag har kommit ut till dom flesta av mina vänner och alla har tagit det bra. Men min familj? Ingen vet. Jag vill berätta för alla men vågar inte inte nog med det så vet tjejen jag träffar att jag är bi men hon vet inte att jag inte har gjort något på en tjej. Är det något jag bör säga? En tjej har pillat på mig men inte pillat tillbaka. Jag är rädd att jag kommer vara dålig när det väl händer. Borde jag berätta att jag inte pillat på en tjej och tips på hur man kan komma ut till familjen. Tacksam för snabba svar

• Svar på tråden Snälla hjälp mig? Fort!
  • Anonym (cc)

När det kommer till sex delen så tycker jag att man ska vara ärlig, oavsett om det är tjej eller kille. Bara att säga att du inte har någon erfarenhet när det väl kommer till den punkten.

Hur du ska säga till familjen, tja. "jag är bi" över middagen. Syrran gjorde så hon var skit nervös.. "jaha", sa vi, "vi vet". Familjen vet mer än vad man tror... Glad 

• Anonym (bi)

Jag upptäckte att jag var bisexuell när jag var 12 år ungefär och det tog mig tills jag var 16 att berätta för min mamma. Sedan berättade jag för min pappa när jag var 19 år. Och jag kan säga att i efterhand så undrar man varför man väntade så länge. Det är inte så farligt som man tror!

Du kan bara säga att du blir både attraherad av tjejer och killar. Du behöver ju inte säga till alla på en gång (det blir mindre nervöst om du berättar för en och en), du kan ta en i taget och då kommer de säkert ha frågor och du besvarar dem. Det kommer gå hur bra som helst, det lovar jag!

Svar på tråden Snälla hjälp mig? Fort!