• Agdaa

    Solfilm för bil i vanliga fönster

    Kan man använda solfilm för bil i fönster till lägenheten? De skyddar ju för sol samtidigt som insyn utifrån minskas men man kan fortfarande se ut inifrån. Precis den effekten jag önskar från mitt vardagsrum som vetter mot en vacker å men det finns en gångväg alldeles för nära mitt fönster så jag skulle vilja minimera möjligheten att se in i lägenheten men vill inte förlora utsikten som ju är bidragande till varför jag köpte lägenheten. Men funkar bilsolfilm för detta ändamål tro?

  • Svar på tråden Solfilm för bil i vanliga fönster
  • Philippa

    Kolla med värden först innan du sätter upp nåt sånt..... har aldrig sett nån ha det, och jag skulle tro det skulle se enbart märkligt ut.

  • Ripper500

    Finns solfilm för vanliga fönster som fästes enbart med lite vatten.
    Enkelt att sätta dit och enkelt att ta bort. Lämnar inga rester.
    Finns bland annat på willabgarden bromma/stockholm. De kan säkert informera omvem som är leverantören.

  • Agdaa

    Har kollat runt på såna o bor själv i Bromma så d är nära :) Men de skymmer även utsikten så jag funderade på sådana för bil så man får effekten med insynsskydd utifrån men själv kan se ut. El finns det vanliga som man kan se genom från ett håll?

  • Ripper500

    Finns en variant som jag har hemma.
    Gråaktig, du ser inte in men ut. Dock ser man in när det är mörkt.

  • jonma

    Det är inte bara att sätta upp en film. Mycket spelar in. Har du 3-glas 2-glas ?
    Fel film kan få glaset att spricka.
    Sen den effekten med att se ut men inte in. Den funkar dagtid. När det är mörkt ute och du har ljuset tänt inne får du omvänd effekt.

  • Agdaa

    Ok, är d bättre att ställa grejer i fönstrena som skymmer istället då? Massa blommor o prydnadsgrejer? Fast då ser jag ju ändå inte ut :o Finns inga andra alternativ än att flytta upp ett par trappor? :o

  • Agdaa

    Har inte rullgardiner just nu men kör med mycket gardiner som jag kan dra sidledes istället. Men skulle föredra att inte behöva dra upp o ner hela tiden för sånt glömmer jag bara ändå :o

Svar på tråden Solfilm för bil i vanliga fönster