• Anonym (Anonym)

Tips för att minska föna / platta håret

Vill skona mitt hår från fönen och plattången. Har använt den alldeles för mycket och som många vet, håret ser för j-vligt ut när man sen inte använder det.

Mitt hår krusar alltid sig!! Drömmen är att sätta håret i en fläta och sen ta ut den och ha fint vågigt hår, men topparna blir ju tyvärr jätte fula av hårsnodden och håret längst ner blir rakt :(

Använder en underbar olja i håret men det är inte tillräckligt då det fortfarande krusar sig!

Någon som har bra tips?!

• Svar på tråden Tips för att minska föna / platta håret
  • Anonym (anna)

Klart håret blir fult utan styling om du sliter så på det! Jag varken fönar eller plattar håret mer än ett par gånger om året och mitt hår blir varken krusigt eller slitet. Sluta styla helt, klipp topparna och kör en strikt återhämtningsperiod där du inte tvättar håret mer än en gång per vecka så ser du förhoppningsvis skillnad snart.

Nu är jag inte frisör och jag vet inte hur just du behandlar ditt hår men för mig är det oförståeligt med personer som tvättar håret varje dag och sedan har i massa olja och stylingprodukter för att det ska gå att frisera - låt bli att tvätta varje dag så får man ett lättarbetat hår! Därmed inte sagt att du TS gör såhär Glad

• Anonym (Anonym)

Nä jag tvättar mitt hår 1 gång i veckan max 2. Har det uppsatt från och med dag två. Men hade velat ha det nersläppt ju! :/

Svar på tråden Tips för att minska föna / platta håret