• 91 j mama

    hitta tillbaka

    Jag och min sambo är 22 respektive 25 år gamla. Vi fick våran fina Lilla tjej i november och allt är jätte bra

    Men vi har ett problem och det är sex. Jag älskar min sambo och han vill verkligen komma igång med att ha sex igen men jag skjuter honom i från mig hela tiden fast jag har läkt helt och inga konstigheter där.

    Snälla behöver bra tips / idéer. Hur länge har ni väntat efter förlossningen? Tacksam för svar!


  • Svar på tråden hitta tillbaka
  • fluu

    Vi väntade tre veckor. Har du funderat på varför du stöter bort honom då? Något ligger ju bakom.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Flickan och kråkan

    Vi har väntat ganska precis en månad efter alla tre förlossningarna. Det är inte ovanligt att som kvinna inte känna samma lust när man har bebis. För mig har det varit så den här gången. Känns jättemärkligt, var inte alls så efter de två andra förlossningarna. Inget är annorlunda, älskar sambon som tidigare. Förstår hur andra kan känna på ett annat sätt nu. Amningshormoner i kombination att man får mycket av den fysiska närheten vi alla behöver som frigör må-bra-hormoner genom bebisen antar jag. För mig har min lust börjat komma tillbaka så smått nu,,,,,vår yngsta är 7 månader. Vi har ändå haft ett regelbundet samliv ändå för jag vet att det ofta föder lust och att man mår bra av närheten. 

Svar på tråden hitta tillbaka