• sashatasha

Fuktkräm för SUPER torr blandhy?

Hej!

Jag har inte testat så många fuktkrämer, men det jag testat hittills har inte funkat! Inga oljor fungerar heller.. De täpper även igen så jag får finnar.

Snälla har någon nåt tips? Det stramar i ansiktet konstant!!

Behöver inte vara det billigaste men heller inte det dyraste.

Tack snälla för hjälp..

• Svar på tråden Fuktkräm för SUPER torr blandhy?
  • Nopperabo

Jag har extremt torr hy i vissa partier och det enda jag klarar är a-creme. Finns på hälsokosten.

• sashatasha

Oh, kul när två stycken ger samma tips. Då måste det ju vara bra :D
    Tack tack! Ska absolut prova detta.

• NaturensGoda
    sashatasha skrev 2014-02-03 16:15:43 följande:
    Hej!

Jag har inte testat så många fuktkrämer, men det jag testat hittills har inte funkat! Inga oljor fungerar heller.. De täpper även igen så jag får finnar.

Snälla har någon nåt tips? Det stramar i ansiktet konstant!!

Behöver inte vara det billigaste men heller inte det dyraste.

Tack snälla för hjälp..
    Hej! Om du har problem med torr hy kan jag rekommendera dig att prova en natrulig metod:"extra virgin kokosolja". Det är kanon att smörja in hela kroppen med och det är till och med nyttigt att äta! Jag brukar smörja in mitt ansikte med detta vissa kvällar och det fungerar jättebra på mig. Kokosolja kan även motverka finnar.
    Här har du exempel på en kokosolja som är bra: www.bodystore.com/3/sv/artiklar/cocosa-extra-virgin-kokosnotolja-eko-500-ml

Här finns lite info om kokosolja: www.hud.n.nu/kokosolja

Mvh
    naturensgoda.se
  • Estee

1. Exfoliering / peeling. När torra, gamla hudceller samlas i skikt på huden hämmas cellförnyelse och läkningsprocesser, dessutom gör crémerna ingen nytta om de smörjer död hud. En starkare peeling på salong rekommenderas till att börja med.
    2. Har huden bra talgproduktion (du skriver "blandhy" - de flesta har det: torrare kinder, fetare panna-näsa-haka, men att det finns en bra och nyttig talgproduktion betyder inte att huden är fet utan kanske den upplevs bara som fet p.g.a. den oönskade glansen - har du torra kinder så är t-zonen normal) behöver den fukt och inte fett. Dock på vintern kan du använda extra skyddande créme utomhus när det är riktigt kallt. T.ex. med paraffin/mineralolja (denna ingrediens är medicinskt ren och används även av läkemedelsindustrin bl. a. för att folk inte reagerar allergiskt på den) som lägger sig på huden som ett skyddande lock och bevarar fukten därmed - den täpper inte till. 
    3. Inga uttorkande produkter får användas! Rengöringen ska vara kräm/mjölk. Löddrande innehåller tvålämnen vilka verkar uttorkande. Tvätta dig med vatten och rengöring endast på kvällen.
    4. Använd ansiktsvatten - utan "alcohol denat". På bomullstuss morgon och kväll. Fukta alltid huden innan du applicerar crémer.  D.v.s. dina rutiner ser ut så här: morgon: bomullstuss med ansiktsvatten, créme; kväll: rengöring med vatten, bomullstuss med ansiktsvatten, créme. En gång i veckan: peeling+mask.
    5. Dricker du tillräckligt med vatten?
    6. Hur är det med kosten? Essentiella fettsyror Omega 3-6-9? Huden ligger sist på kroppens prioriteringslista, är det brist på näringsämnen så får huden bli lidande.
    7. Torr luft inomhus?

Med hudproblem kan man alltid vända sig till en hudterapeut - de flesta erbjuder gratis konsultation och rådgivning.

Lycka till!

• elyse

Jag har blandhy och gör som så att jag först har en creme som passar allt utom näsan (som blir torr) och när den torkat in så lägger jag på en fetare kräm (egentligen nattcreme) på näsan. Fungerar toppen!

• Minniemousemommy

Jag har extremt torr och känsligt hy på vissa partier. Vichy lift active har funkat för mig, men om du vill ha en lite billigare så tipsar jag om L300s rosa ansiktskräm. Den är också jättebra. Jag har också blandhy, det är mina kinder och min näsa som är värst och torrast, men jag tror verkligen att dom skulle funkar för dig. Finns på apoteket. Annars kan du ju fråga på apoteket om hjälp? :)  Dessutom har dom inte gjort så att jag fått finnar eller utslag eller något sånt.

• amandam
    Empalempa skrev 2014-02-24 10:55:04 följande:
    Har du testat den här? www.fleurdesante.se/hudvard/dag-nattcreme-fra...

Jag har haft samma problem, speciellt nu i vinter med extremt torr hy. Har kört med den här i två veckor nu och det är verkligen en stor skillnad, rekommenderas!
    Jag har försökt att beställa den där men när jag kommer till kassan så fungerar det ju inte? Är det fel på min webbläsare eller hur gjorde du?
Svar på tråden Fuktkräm för SUPER torr blandhy?