• Anonym (e)

"Mystisk magvärk" och nojig över vad det är

Nu är det såhär, jag börjar noja sönder att något är heltokigt!

Vi börjar med allt från ruta ett!
    Jag blev testad positiv för klamydia, fick behandling för detta och sista tabletten togs på en fredag. Dagen innan hade jag min sista mens dag.
    På lördagen började jag med nya p-piller (bytte märke bara), skulle äta dessa 1v innan fullt skydd pga antibiotikan. Ändå full o dum låg jag med en kille på måndagen (som inte kom i mig).. samma dag fick jag ont i nederdelen utav magen.
    Jag ringde 1177 på fredagen då magvärken inte gått över och de rådde mig att gå till VC, vilket jag gjorde. 

De tog blod och urinprov, vilket visade fina värden. och varför jag har ont i nederdelen utav magen kunde de inte svara på. 

I söndags fick jag en kraftig blödning, som försvann lika fort som den kom, och idag (måndag) har jag fortfarande lika ont i magen.. Känner mig "uppsvälld" på något sett.. 

Läste att man kan få en liten blödning vid ÄL (är runt dessa dagarna) men har ALDRIG haft de innan? 

Är det de nya p-pillerna som spökar till allting eller är det något annat? 
    Det var tal om att de ev kunde vara en infektion i äggledarna men de borde ju ha visats på blodprovet i så fall?

aldrig varit med om detta innan, aldrig haft dessa "mystiska magvärken" heller.. (förutom när man ska ha mens, men de är helt fel tid nu)
    Kan tillägga att jag inte ligger  i fosterställning utav smärta, utan mer känningar hela tiden och hugger till ibland..? 

• Svar på tråden "Mystisk magvärk" och nojig över vad det är
  • Jenny Barnmorska

Hej!

Det lättaste för dig är att ringa gyn och rådgöra med dem. Det behöver inte vara något som är farligt, men det är svårt att avgöra så här över internet.

Med vänlig hälsning Jenny

Svar på tråden "Mystisk magvärk" och nojig över vad det är