Balja12 skrev 2014-02-03 21:04:16 följande:
Tack för ditt svar! Jag är kort, och rätt späd. I första hand är det väl upp/ned för trappan jag tänkt, men hittar jag en riktigt bra sjal (som är lätt att använda, är rätt oteknisk...) så är jag inte främmande för att ha 2-åringen i sjal vid andra tillfällen. Hon är också rätt liten (ca 10 kg) om det har betydelse för val av sjal eller sele.
Då är du nog tyvärr för liten för Tulan. Jag är för liten - är 160 och 47 kg. Jag skulle satsa på en sele om jag vore du. Boba tror jag skulle vara intressant för dig. Passar små bärare bra. Jag bär min yngsta på 7 månader i den nu (lite hög i panelen ännu) och mellansonen bar jag i den tills han var 2,5 (skaffade en större sele då). Och så skulle jag även inhandla en trikåsjal till kommande bebis

. Trikåsjal är en bra nybörjarsjal och så kan du lära dig med ditt barn. Till 2-åring behöver man vävd långsjal som kräver lite övning och bra att ha vanan inne med trikå först. Så mitt tips är Boba2G och så en sino från looma (trikåsjal). Då är du väl rustad för två barn

.