• Anonym (Miss M)

Skengravid efter missfall?

Jag startade året med ett missfall och inväntar nu att mensen ska komma igång igen. Har ett barn sen tidigare och har den senaste veckan haft mer gravidsymptomer än vid någon av mina två graviditeter. Tidigare har jag enbart mått illa och haft molvärk. Hittills visar testen negativt, men tror att det är för tidigt att testa, då jag tror att jag hade ägglossning kring den 23 jan. 

Just nu känner jag mig extremt uppblåst, har halsbränna, ömma bröst, lite mensvärk och ont i nedre delen av ryggen. Hade dessutom en liten blödning för tre dagar sedan. De två senaste morgnarna har jag mått riktigt illa, men tror det beror på att jag sovit riktigt dåligt. 

Missfallet tog både mig och min man väldigt hårt. Jag antar att jag bara är skengravid, då längtan efter ett till barn är väldigt stor. Men man kan ju alltid hoppas. Vad tror ni? 

• Svar på tråden Skengravid efter missfall?
  • MissEmma4

Samma här! Känns jättekonstigt när jag vet att det inte är något där inne. Får tom ibland för mig att det kanske var två och en blev kvar... Önsketänkande? Skickar en kram

• Anonym (Miss M)
    MissEmma4 skrev 2014-02-04 19:18:49 följande:
    Samma här! Känns jättekonstigt när jag vet att det inte är något där inne. Får tom ibland för mig att det kanske var två och en blev kvar... Önsketänkande? Skickar en kram

Jag tänkte samma sak, men det blev bekräftat vid UL att det inte fanns något kvar.

Beklagar ditt MF. När hände det? När har du BIM?

Just nu känns det som att mensen kommer när som helst, även fast alla de andra symptomen fortfarande är kvar.

Kram till dig med!

• MissEmma4

Jag fick inte göra något UL. Men ska ta ett gravtest efter helgen. På söndag är det tre v sedan det hände.. Ingen aning när jag har BIM har alltid haft oregelbundna. Sj?

• Anonym (Miss M)

Hur har det gått för dig? Jag var inte gravid då, men plussade idag :) Den här gången ska vi hålla det hemligt :)

• MissEmma4

Nope, ingen graviditet. Väntar och ser om jag får mens. 1 v kvar. Grattis till er!!

Svar på tråden Skengravid efter missfall?