• Minigris

Utslag, hjälp!

Hej!
    Det är så att min pojkvän har fått utslag på armarna och armvecken som tydligen kliar och gör något så fruktansvärt ont! Han var på Apoteket där dem sa att det kan vara köldallegi och då fick han nån kräm och tabletter. Det har bara blivigt värre och nu så varar det en massa så det nästan droppar från det och är sårigt. Finns det nån som kan ha någon aning om vad detta är? Kan det vara köldallegi eller kanske exem?
    Är väldigt tacksam för alla svar och tips på vad man kan göra! Vi är i England just nu så det är svårt att söka till vården!
    Mvh

• Svar på tråden Utslag, hjälp!
  • faithfully

Vad är det för kräm och tabletter han fått?

• Minigris
    faithfully skrev 2014-02-03 22:18:41 följande:
    Vad är det för kräm och tabletter han fått?

Det är tabletter: Loratadin Apofri

Kräm: Locobase Repair
  • Minigris
    Prutt skrev 2014-02-03 22:32:26 följande:
    Testa med hydrokortison

Ah jag sa det från början men vi får nog ta och köpa det imorgon! Han torkar var hela tiden ifrån det och har något så fruktansvärt ont!
  • Prutt
    Minigris skrev 2014-02-03 22:38:55 följande:
    Ah jag sa det från början men vi får nog ta och köpa det imorgon! Han torkar var hela tiden ifrån det och har något så fruktansvärt ont!

Jag ändrar mig, han behöver nog gå till en läkare om han har så pass ont och det dessutom varar. Det är kanske en infektion i huden? I så fall är inte hydrokortison bra att använda.
  • Minigris
    Prutt skrev 2014-02-03 22:59:48 följande:
    Jag ändrar mig, han behöver nog gå till en läkare om han har så pass ont och det dessutom varar. Det är kanske en infektion i huden? I så fall är inte hydrokortison bra att använda.

Okej! Vi ska gå till ett apotek i närheten här och se vad dom säger! Tack för svaret
  • Ripper500

Finns bara 1 utväg och det är läkare. Finns massvis med eksem och utslag, men de flesta varar inte. Han kan behöva antibiotika.

• Minigris
    Ripper500 skrev 2014-02-04 09:04:54 följande:
    Finns bara 1 utväg och det är läkare. Finns massvis med eksem och utslag, men de flesta varar inte. Han kan behöva antibiotika.

Japp, vi ska se vad dom säger eftersom vi är i England nu på semester. Svårt med läkarvård här när man inte är medborgare!
  • faithfully
    Minigris skrev 2014-02-04 09:50:17 följande:

Japp, vi ska se vad dom säger eftersom vi är i England nu på semester. Svårt med läkarvård här när man inte är medborgare!
    Eftersom du är inom eu har du rätt till vård, har ni med er er eu-sjukförsäkrinskort så är det bara att traska in på en mottagning ;)
Svar på tråden Utslag, hjälp!