• Natha14

Spökstreck på rfsu teststicka eller gravid??

Testade mig imorse med rfsu teststicka och undrar om det är någon mer som ser strecket? Eller är det ett sk spökstreck? Någon som har erfarenhet om spökstreck eller svagt positiva streck? Har oregelbunden mens så vet inte när jag hade ägglossning eller när jag ska ha mens. Nu har det gått ca 5 veckor sedan senaste mensen första dag.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 23:58
    Bild:www.familjeliv.se/hem/natha14/gallery/phpby02wf.jpg

• Svar på tråden Spökstreck på rfsu teststicka eller gravid??
  • Natha14
    Natha14 skrev 2014-02-03 23:54:04 följande:
    Testade mig imorse med rfsu teststicka och undrar om det är någon mer som ser strecket? Eller är det ett sk spökstreck? Någon som har erfarenhet om spökstreck eller svagt positiva streck? Har oregelbunden mens så vet inte när jag hade ägglossning eller när jag ska ha mens. Nu har det gått ca 5 veckor sedan senaste mensen första dag. TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-03 23:58 Bild: www.familjeliv.se/hem/natha14/gallery/phpby02wf.jpg

• Jempan85
    Natha14 skrev 2014-02-04 00:01:53 följande:

Ser ett litet litet streck men det är svårt att se färgen på bilden. Är det är grått streck är det spökstreck. Är det rosafärgat är du gravid. Prova ett rfsu- testa tidigt istället så kanske det blir tydligare! :)
  • Natha14

Ja det är så svårt att avgöra färgen. Jag får testa om några dagar igen och se om strecket blir starkare :) Någon fler som ser strecket? Vad tror ni? :)

• Jempan85
    Natha14 skrev 2014-02-04 11:48:41 följande:

Ja det är så svårt att avgöra färgen. Jag får testa om några dagar igen och se om strecket blir starkare :) Någon fler som ser strecket? Vad tror ni? :)

Håller tummar och tår! :)
  • swallow the big moon

Ser ganska grått ut, hoppas de blir tydligare nästa gång. Många får tyvärr dessa streck på RFSU, dock finns de ju även de som varit gravida ändå.

• Edison

hur har det gått? tycker mig allt se ett streck =)
    Ett tips är att köpa clearblue digital.
    Jag fick liknande resultat när jag var gravid, köpte ett digitalt och det visade tydligt GRAVID :)
    håller tummarna!

• Natha14
    Edison skrev 2014-02-06 21:26:40 följande:
    hur har det gått? tycker mig allt se ett streck =) Ett tips är att köpa clearblue digital. Jag fick liknande resultat när jag var gravid, köpte ett digitalt och det visade tydligt GRAVID :) håller tummarna!

Jag har inte vågat testa något mera, skulle bli så besviken om det blir negativt igen.. :( men fortfarande ingen mens i sikte, så imorgon ska jag testa tänkte jag iaf! :) Återkommer efter det :) *hoppas hoppas*
  • Natha14
    Edison skrev 2014-02-08 19:37:42 följande:
    Jag tror de kommer va positivt:)

Testade imorse och då var det negativt, sen kollade jag efter en halvtimme ungefär då tyckte jag att jag kunde skymta ett svaaaagt streck, ungefär som på bilden jag lagt upp. Sen testade jag mitt på dan och då tyckte jag strecket var lite starkare, men fortfarande svagt, men då såg jag det svaga strecket efter 2-3 min, tror det var svagt rosa om jag inte såg i syne vill säga ;) Så ska testa till veckan igen och sen om det blivit starkare. Tycker jag har börjat känna en lätt molvärk också, (om jag inte är nojjig då vill säga).. :)
  • Edison

När jag var gravid fick jag lika svagt streck i nästan 2 veckor efter bim innan det syntes ett klart och tydligt streck. Clearblue digital visade dock gravid tidigare än så:) hade köpt ett sånt:) behöver man inte tyda streck eller så utan de står klart o tydligt i text om man är gravid eller ej. Håller tummarna för dig!!:)

• dagg03

Hur har det gått för dig? Jag har fått ett streck som ser precis ut som ditt med RFSU, men känner mig ytterst tveksam till att det ska vara ett plus. 

• Natha14
    dagg03 skrev 2014-03-08 18:24:56 följande:
    Hur har det gått för dig? Jag har fått ett streck som ser precis ut som ditt med RFSU, men känner mig ytterst tveksam till att det ska vara ett plus. 

Det var ett spökstreck för mig tyvärr.. :( Har du testat något mera?
  • dagg03
    Natha14 skrev 2014-03-09 18:15:01 följande:

Det var ett spökstreck för mig tyvärr.. :( Har du testat något mera?
    Vad tråkigt, dumma test som ger falska förhoppningar :( Jag har inte testat något mera, men jag skulle nog säga att mitt streck ser ut precis som ditt. Tycker det är svårt att avgöra om det är någon färg i strecket då det är så pass svagt, men det lutar ändå åt att mitt streck ser grått ut. Jag tänkte testa imorgon på morgonen och hoppas jag får ett tydligt svar då. 
Svar på tråden Spökstreck på rfsu teststicka eller gravid??