• Anonym (persikan)

Ser ut som en persika i ansiktet (fjunig och tjej)

Har vita fjun i nästan hela ansiktet men mest på kinderna runt käkbenet och under öronen är de längst nästan 1 cm om man drar i dem. Såg det nu i dagsljuset (är gravid nu).. Har aldrig tänkt på det innan så det måste ha blivit längre nu, det har aldrig besvärat mig. Har ju sett att jag alltid haft små vita fjun i ansiktet men inte så mkt som nu..

Är även fjunig över hela kroppen med vita små hårstrån (är mörkhårig i övrigt) men dessa hår är mjuka och helt vita precis som en persika.

Nu mår jag skit över det och är rädd att min bebis i magen om det är en tjej skall ärva mina äckliga hår.

Ingen har sagt nåt till mig om detta, inte ens min man...

Är det någon som har samma?

• Svar på tråden Ser ut som en persika i ansiktet (fjunig och tjej)
  • Anonym (?)

Är du kraftigt underviktig? Vanligt om man har anorexi.

• Anonym (persikan)
    Anonym (?) skrev 2014-02-04 12:36:08 följande:
    Är du kraftigt underviktig? Vanligt om man har anorexi.

Nope..
  • Ann Cistrus

Både jag och min mamma har mycket fjun i ansiktet, precis som persikor. Jag minns att jag brukade klappa min mamma på kinden när jag var barn och berätta för henne hur len hon var. Jag tyckte det var fint och det tycker jag fortfarande, både på henne och på mig. 

Saker som dyker upp under graviditeten såsom pigmentfläckar, ändrad kroppsbehåring osv är troligtvis tillfälliga och försvinner nog med tiden efter förlossningen. Så har det i alla fall varit för mig. Skulle det sen vara så att du fortfarande är persikofjunig i ansiktet sen så vet du i alla fall att du inte är den enda och att det finns många som antingen inte ser det eller som tycker att det är fint. Jag har aldrig fått någon kommentar om mitt fjun, men däremot har både jag och min mamma fått höra många gånger att vi är vackra. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (samma problem)

Hej, har samma problem.
    Hade väldigt långa fjun redan innan graviditet men är mycket värre nu.
    Ingen har sett något om jag inte använder smink, då syns det tydligare. jag har dock varit en sådan pinsam tjej som alltid rakat ansiktet pga detta.

Kinder, under öron, över ögonbrynen, under och på hakan, över och underläpp och även en bit ned på halsen.

Eftersom jag rakar så är det nu ingen som ser varken med eller utan smink men alltid varit jobbigt.
    Om man orkar kan man vaxa med ansiktsvax så tar det längre tid innan det växer ut igen.. 

Vet att det är jobbigt men låtsats att du inte bryr dig eller ta bort det.

(PÅ HAKAN REKOMMENDERAR JAG VAXNING DÅ MAN BLIR VÄLDIGT TORR JUST DÄR AV RAKNING MED HYVEL! bara ett tips :/)

Är du "orolig" över att bebis har det så kolla din mormor/mamma/ ev. systrar
    Mitt har jag nog fått av mormor så finns en risk att det hoppar över min bebis i magen men man vet ju aldrig iaf :(

• Anonym (persika2)

Jag fick ökad hårväxt i ansiktet under graviditeten. Jag har sedan innan haft lite fjunig mustashe. 6 månader efter förlossningen valde jag att vaxa mig i ansiktet, kinder haka och mustashen. Bästa jag gjort!!!!

• Anonym (persikan)
    Anonym (samma problem) skrev 2014-02-04 12:49:38 följande:
    Hej, har samma problem.
    Hade väldigt långa fjun redan innan graviditet men är mycket värre nu.
    Ingen har sett något om jag inte använder smink, då syns det tydligare. jag har dock varit en sådan pinsam tjej som alltid rakat ansiktet pga detta.

Kinder, under öron, över ögonbrynen, under och på hakan, över och underläpp och även en bit ned på halsen.

Eftersom jag rakar så är det nu ingen som ser varken med eller utan smink men alltid varit jobbigt.
    Om man orkar kan man vaxa med ansiktsvax så tar det längre tid innan det växer ut igen.. 

Vet att det är jobbigt men låtsats att du inte bryr dig eller ta bort det.

(PÅ HAKAN REKOMMENDERAR JAG VAXNING DÅ MAN BLIR VÄLDIGT TORR JUST DÄR AV RAKNING MED HYVEL! bara ett tips :/)

Är du "orolig" över att bebis har det så kolla din mormor/mamma/ ev. systrar
    Mitt har jag nog fått av mormor så finns en risk att det hoppar över min bebis i magen men man vet ju aldrig iaf :(
    Jo min mamma har det också tyvärr! Men som sagt har aldrig mått dåligt över det förut. Och är extremt utseendefixerad skulle jag säga.. :-P Men man ser det liksom inte, man tänker ju shit vad hårig hon är i ansiktet, jag ser inte det på tex min mamma heller, om man inte undersöker extremt nära.
  • Anonym (persikan)
    Ann Cistrus skrev 2014-02-04 12:47:07 följande:
    Både jag och min mamma har mycket fjun i ansiktet, precis som persikor. Jag minns att jag brukade klappa min mamma på kinden när jag var barn och berätta för henne hur len hon var. Jag tyckte det var fint och det tycker jag fortfarande, både på henne och på mig. 

Saker som dyker upp under graviditeten såsom pigmentfläckar, ändrad kroppsbehåring osv är troligtvis tillfälliga och försvinner nog med tiden efter förlossningen. Så har det i alla fall varit för mig. Skulle det sen vara så att du fortfarande är persikofjunig i ansiktet sen så vet du i alla fall att du inte är den enda och att det finns många som antingen inte ser det eller som tycker att det är fint. Jag har aldrig fått någon kommentar om mitt fjun, men däremot har både jag och min mamma fått höra många gånger att vi är vackra. 

Nä det är väl bara att acceptera
  • Anonym (samma problem)

Så länge man mår bra ska man inget ändra!

• Nashico

Människor som är födda förtidigt har tendens att inte bli av med de där håren. Jag tycker det är charmigt så alla lär inte tycka att det är konstigt eller fult =)

• mercury

"Persikohy" är ju annars något fint.

Men visst, man vill inte vara hårig i hela ansiktet. Jag tror att det hör ihop med graviditeten, jag blev också hårigare i ansiktet när jag var gravid - märkte det inte själv faktiskt, men min frissa trimmade mig när jag var där och klippte håret. Nu ser jag ut som vanligt igen.

• Anonym (persikan)

Jag är född några veckor för tidigt visserligen, min son var däremot lite sen, men han hade småhår på öronen ändå som senare föll bort, men lite har han kvar på ryggen men det är inget som syns direkt heller :-P

Nä, jag släpper detta nu, det är ju inte hela världen, har ju många tjejkompisar som har mustasch

Svar på tråden Ser ut som en persika i ansiktet (fjunig och tjej)