• MariaTherese77

    Nya vänner i Gbg med omnejd

    Hej, jag är just nu föräldraledig med vårt första barn som är ett år. Vi väntar vårt andra barn till sommaren. Många av de jag umgicks med förra året har återgått i arbete så nu söker jag nya vänner att hitta på roliga saker med både tillsammans med barnen men också på egen hand, shopping, teater, fika eller vad som. Vi bor i Göteborg.

  • Svar på tråden Nya vänner i Gbg med omnejd
  • målvakten

    vart i gbg bor du?
    jag och min fru flytta hit pga av jobb i dic förra året.
    vi har två barn. en på 4 och en på 1år.
    vi letar också vänner med barn att kunna umgås med eller utan barn.
    vi är 30är :)


    If I offended you, you needed it.
  • MariaTherese77

    Trivs ni bra? Slottsskogen är ju väldigt fin på sommaren. Är någon av er hemma nu med ert yngsta barn? Jag ska vara hemma till 1 april sedan ska min man vara hemma till slutet på augusti/början på september beroende på dagisplats.

  • målvakten

    vi trivs jättebra. nära till allt tycker jag det är.
    Hur trivs ni?
    bott länge i GBG?

    Frugan jobbar och jag går hemma fast dok inte längre med den minsta då båda fått dagisplats för ca någon månad sen och är inskolade osv.
    Jag sitter på timanställing så jag kan bli inringd och just nu är det inte så mycket jobb för mig så sitter hemma och tar hand om barnen då de inte är på dagis så mycket tid finns det att fylla dagen med :)


    If I offended you, you needed it.
  • MariaTherese77

    Vi är från Gbg så vi är på hemmalplan och trivs såklart med det.

    Svårt med aktiviteter nu när vädret är sådär men snart blir det bättre och då är det lättare att hitta på saker att göra både med och utan barn. Vad har ni får intressen? Vi är intresserade av sport och träning så vi försöker röra på oss en del. Dock börjar jag bli tung då vi väntar vårt andra barn i sommar så det blir inte så mycket ansträngande aktiviteter för mig men lite simning. Vi spelade badminton för ett tag sedan och det var roligt. Vi funderar på att spela beachvolly någon dag då det finns en superfin hall i närheten av oss.

  • JejjeH

    hej! händer det något i den här tråden? den är gammal ser jag... Jag och min familj flyttar till Gbg i höst. Vi fick 2:a barnet i januari så jag kommer vara fortsatt föräldraledig ett tag till. Vore kul att hitta andra föräldraledig att umgås med på dagarna. Om nån vill hitta på något är det bara å höra av sig!

Svar på tråden Nya vänner i Gbg med omnejd